Jag hatar HEN!!!
h8him skrev 2012-10-04 15:44:29 följande:
Precis och ändå hävdar du med bestämdhet att vissa inte är representativa feminister. Hur går det ihop?En representant för den typ av feminism som du tycker är bra bad jag om. Inte för feminism som helhet. Eller har du ingen åsikt heller?
Ja, frihet är nog liberalismens nyckelord men det är inte samma sak som att liberalismen är feministisk. Det finns däremot liberalfeminister...
Varje människa avgör sitt eget värde och i Sverige har vi alla samma möjligheter och alla väljer själv vad de ska göra av sitt liv. Vad anser du själv?
Så om en man säger något knäppt, då kan jag säga "Ha! Titta! Bevis för att män är onda!"? För han måste ju vara representativ eftersom han är man?
Feminismen är som sagt inte en organisation. Alltså är det omöjligt för mig att ta fram någon representant för feminismen. Men om du vill kan du kanske välja någon som skriver i det här forumet? Dorian, brukar väl säga att han är feminist. Eller den där människan som har alldeles för många vokaler i namnet (Aeyhlia, eller vad hen nu heter). De kallar sig feminister och (vill trots detta!) inte förslava alla män och låta kvinnan ta över världen.
Så alla avgör sitt eget värde, utom den som är feminist för hens värde avgör du?
För mig är värde i första hand något man pratar om när det gäller prylar, inte människor.