oOOo oOOo skrev 2012-10-04 14:28:38 följande:
Ja, no true scotsman är väldigt praktiskt men ändå är det felaktig argumentationsteknik.
Smith är trots allt feminist och står oemotsagd bland andra feminister.
Du gillar inte DDR men du gillar demokrati, din sätt att se på det är att säga att DDR inte var demokratiskt. Varför inte bara erkänna demoklratins problem, varför köpa ett helt koncept som uppenbarligen innehåller problem. Precis som man kan erkänna feminismens problem, som ofta tar sig uttryck just när det kommer till de praktiska lösningarna eller vansföreställningarna om hur saker ligger till ala Smith.
Hon står ju inte alls oemotsagd. I varje tråd man ser är det ju någon arg antifeminist som kommer med exempel på vänsterpartister som säger konstiga saker i feminismens namn, och i alla dessa trådar är det folk som säger "NEJ, jag är feminist men jag tycker absolut inte som hon säger".
Jag har faktiskt inte sagt något om huruvida jag gillar demokrati eller inte. Vad jag säger är DDR inte var vad vi normalt sett menar med en demokratisk stat, men att landet ändå kallade sig själv demokratiskt. Precis som flera vänster-människor säger sig vara feminister, men de menar något helt annat än vad i princip alla andra feminister menar med begreppet.