• Faber

Jag hatar HEN!!!

nihka skrev 2012-08-29 20:16:05 följande:

Det finns alltid folk i alla sammanhang som har dolda agendor, men det innebär naturligtvis inte att alla har dolda agendor. En hel del använder faktiskt bara ordet. Vi har hundratusentals ord i svenska och nästan obegränsade möjligheter att kombinera dem. Det är för att du är så anti som du ser ordet så fort det används och känner dig provocerad så fort någon öht använder det. Inte bra för blodtrycket. Önödigt att hetsa upp sig så över ett ord.  
    Varje gång som ordet används oavsett syfte så får genusanhängarna ytterligare bekräftelse och ingen vågar ifrågasätta deras ideologi. Jag hetsar inte upp mig men jag tycker att det är bedrövligt.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2012-08-30 00:57:24 följande:

Halmgubba på du.
    Vilken årgång är det?
  • Faber
    nihka skrev 2012-08-29 20:36:50 följande:
    Jag hade öht inte kopplat det till dem tidigare eftersom jag inte bryr mig om dem. Visst,  jag har hört, men inte lyssnat. Radikala feministers ideologi är inget jag känner berör mig. Finns inte så många av dem här ute bland lantgårdarna. Du har visserligen fått mig att höra lite mer vad de säger och kanske om jag varit mer böjd att låta mig påverkas hade jag antingen lockats över till för eller emot sidan, men jag står kvar utanför. Hätsk kampanjföring, i ditt fall antikampanjföring kan även leda till att folk dras till det som man försöker sänka. Är det inte lite bedrövligt om det du gör även har den inverkan på någon?

Jag tycker du är extremt fel ute som kallar ALLA för genustalibaner som använder hen. Jag vet var jag står och därmed vet jag hur fel du har när du drar alla över en kam. Det ska man ALDRIG göra.      
    Jag är inte det minsta orolig för att min aversion skall driva folk i armarna på radikalfeministerna. Bekänner man sig till en så extrem ideologi så ansluter man sig nog oavsett vad folk säger.
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2012-08-31 14:17:47 följande:

Det är för att du inte förstått Sanningen: har man ett val mellan två motsatta poler (och ska hålla sig på sin del av den), så är det ett Fritt Val. Om man har hundra valmöjligheter helt oavsett ens bas (dvs i det här fallet snopp eller snippa), så blir det en "påtvingad könlös grå massa". En del tycker att regnbågar är hemska och bara svartvitt är fritt och fint, vet du.
    Regnbågar är ostrukturerade, ordning och reda skall det vara.
  • Faber
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-31 23:54:06 följande:
    Den där åsikten som henhenhenhenhen kom med är ju helt subjektiv och bara en åsikt från denna person.
    Jag kan lika gärna uttala mig om exakta motsatsen och det säger inte att det är MER rätt än henx5:s åsikt.
    Larv är vad det är.
    Hysch, vi är ju lågutbildade människor som inte läst 180p genusteori och inte vet hur man sitter i en cirkel och stirrar på sitt skrev i någon seans i syfte att skåda ljuset och förnimma den sanning som det innebär att våra könsorgan inte gör oss till man eller kvinna.
  • Faber
    Anonym skrev 2012-09-01 00:01:58 följande:
    Halmgubbe.

För vem har sagt sig vilja ändra på dina barns kön?
    Det är inte vad ordet hen handlar om, tror du det så är du dåligt påläst.
    Alternativt kör en halmgubbe.    
    Det är precis vad det handlar om men man säger det inte högt.
  • Faber
    Anonym (braord) skrev 2012-09-01 16:40:20 följande:

En fråga till hen-hatarna:

Vad anser ni vara feministiskt vs. radikalfeministiskt? Till vilken grad är feminism okej? 

Gränsen är suddig men när man kräver kvotering och när man som i vissa yrken kräver från politiskt håll att det skall vara jämnare fördelning även om man för att uppnå det tvingas sänka kraven, ja då har den passerats. Det är också radikalfeministiskt att se patriarkala konspirationer bakom allt och att anse att kvinnor har större rättigheter än män. Tina gjorde ju så. "Jag är kvinna, du är man, du skall hålla käften". Det är också radikalfeministiskt att börja gapa om härskartekniker (som man för övrigt själv nyttjar) så¨fort någon vågar ifrågasätta den Svenska genusmodellen.
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-01 17:12:08 följande:

Du talar för döva öron. De har redan bestämt sig att det finns en ond illuminati-sekt av äckliga flat-taliban-feminister som bara är ute efter att kastrera alla män och påla dem genum rumpan på enorma, vassa fallosar i sann Vlad Tepes-stil. Vad du än säger kommer att ses som bevis på att de har rätt. Du kan lika gärna argumentera mot en cementvägg.
    Javisst ja, jag glömde säga att argumentera med dessa är som att göra det mot en cementvägg.
  • Faber
    Knyttan skrev 2012-09-01 21:06:32 följande:
    Jo jag VET det, men man kan väl få ha ett litet bryt så där i stillsamhet en lördageftermiddag när man inte har nån man att påla genom rumpan i sikte *humtidumptidi*

Jag brukar inte ge mig in i sådana här diskussioner längre, pallar verkligen inte foliehattarna, oavsett om den ABSOLUTA ondskan är taliban-feministerna eller MENA-jihadistena så är oförmågan att resonera och tänka logiskt och kritiskt lika kompakt...
    Du menar att vi foliehattar beter oss som som.. förespråkarna?
  • Faber

Feministerna är inte för jämlikhet, de arbetar för kvinnornas överhöghet.

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!