• Faber

Jag hatar HEN!!!

Anonym skrev 2012-08-07 15:53:58 följande:
    Varför skulle vi ha gjort det?
    Jag har också förstått att du har väldigt svårt för förändringar.
    Jag har förstått att du tycker förändringar är bra oavsett.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Faber
    Anonym skrev 2012-08-07 18:21:27 följande:
    Sure, det är maskulinum men kör på det du.

Inte oväntat att någon som ropar om hen och höna inte vet det iofs.
    Den kommentaren avslöjar att du ser ett politiskt och ideologisk innehåll i ordet, precis det som merparten av anhängarna här förnekar existerar.
  • Faber
    Anonym skrev 2012-08-07 18:24:56 följande:
    Du rapar ur dig mycket struntprat.
    Jag avslöjade att jag kan grammatik. 
    Vilket är oväsentligt när det gäller huruvida ordet har en politisk betydelse vid sidan av det praktiska nyttjandet.
  • Faber
    Anonym skrev 2012-08-07 19:17:34 följande:
    Det var du som drog upp det. Du kan inte använda denne istället för han eller hon. Det är inte rätt.
    Sen kan du hitta på vad du vill.
    Jag kan säga den personen eller det barnet om jag inte känner till könet.
  • Faber

Folk ljuger ju, de säger att hen är praktiskt om könet är okänt eller om man inte vill att det skall bli känt. Tittar man här på Familjeliv så ser man dock massor av trådar där OP först nämner att det har en son/dotter för att i nästa mening nyttja hen.

Helt klart är att det bara är en ursäkt och att det verkliga motivet är politiskt.

• Faber

Har ni läst newsmill, en intressant artikel där skribenten som själv är feminist hävdar att jämställdhetsrörelsen kidnappats av genusmaffian.

• Faber
    msmurphy skrev 2012-08-23 21:31:04 följande:
    Men håll käften, Ulf Brunnberg.
    Folk som använder hen istället för han eller hon om detta är känt kan jämföras med folk som inte kan skilja på de och dem. Det spelar ingen roll hur många de är, det blir inte mer korrekt för det.

Vad är egentligen motivet? Du lyckas ju aldrig haspla ur dig det. 
    Det trodde jag var uppenbart, att stärka den Svenska genusmodellens ställning på den politiska arenan så klart.
  • Faber
    msmurphy skrev 2012-08-23 21:34:44 följande:
    Men goddag yxskaft liksom. Vad innebär DET då? Rent konkret?

Kommentar på min de/dem-liknelse? Kan du erkänna att du hade fel igen? 
    Nej varför skulle jag erkänna det? De försöker givetvis stärka sin ställning för att få makthavarnas öra och lättare få igenom olika förslag, förslag som baseras på hur de tycker att saker skall vara utan hänsyn till andra. Kvotering, ändring av lagar när det gäller föräldraförsäkring, nya definitioner på vad som klassas som trakasserier så att de kan använda detta som vapen i sin karriär.
  • Faber
    msmurphy skrev 2012-08-23 21:57:55 följande:
    För övrigt: även om det nu vore så att "de" försöker stärka sin ställning, so fucking what? Är det inte så det brukar gå till i en demokrati? Ett fenomen av något slag vinner folkligt stöd, ibland startat på gräsrotsnivå, ibland på elitnivå, och det speglas i politiken. Alla kommer aldrig att gilla allting och det är förståeligt, men du försöker ju hela tiden hävda att det är någon sorts infiltration. Om inte tillräckligt många vill ha det på ett visst sätt kommer det inte slå igenom. Problem solved. Ursäkta svengelskan, jag har svårt att komma ihåg svenska ord när jag blir upprörd.
    Problemet är att de grundar sin argumentation på en politisk ideologi maskerad som vetenskap vilken aldrig fått utstå granskning eller debatt. Den bara accepterades rakt av. Lustigt att du nämnde infiltration. I en annan tråd länkade jag till ett dokument där just den termen användes när metoder för att uppnå mer makt föreslogs.
  • Faber
    msmurphy skrev 2012-08-23 22:40:13 följande:
    Men är du dum på riktigt? Jag ber om ursäkt för min bristande netikett men det går ju inte att nå fram till dig! Så kort sagt: vad i helvete yrar du om?
    Inte fått utstå debatt? SKÄMTARU? Kvinnorörelsen har stötts och blötts sedan upplysningen, varenda litet framsteg har man fått kämpa sig till. Tror du det hade gått utan folklig opinion?
    Politisk ideologi maskerad som vetenskap? Är du 19 år och kåt på Darwin månne? De finns massvis med forskning om diverse feministiska issues.
    Du är som ett barn som stampar i marken och skriker AME MODERATERNA VILL JU SÄNKA SKATTERNA BUHUBUHUBUHU, utan att klara av, den rimligtvis enkla uppgiften om nu genusrörelsen är så ute och cyklar, att förklara 1. varför det är fel, 2. varför det är odemokratiskt när det är som vilken politisk rörelse som helst.
    Nej den har aldrig utstått debatt när det gäller hur stor roll om vilken den skall ha när det gäller politik och lagstiftning.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!