• nihka

Jag hatar HEN!!!

Jellybeanbaby skrev 2012-09-23 18:04:22 följande:
    Jag tolererar inte den här skiten. Bara så ni vet. Jag sätter ner foten!
    DEN HÄR TRÅDEN HETER INTE "MOBBA JELLY"
    Det verkar som att en hel drös människor här satt ner foten mot DIG. Kanske ska du välja dina ord och innehållet i dina inlägg med mer omsorg när du diskuterar hen (och annat). 

Åsiktsfrihet är jag absolut för och jag respekterar att folk använder hen eller låter bli, men att kalla folk för idioter som inte håller med dig är inte förenligt med god diskussionsteknik och så småningom fyrar det bara tillbaka på dig själv.  
  • nihka
    Lotten93 skrev 2012-09-23 18:04:40 följande:
    Jag hatar också HEN! 
    Men jag gillar konceptet av hen väldigt mycket. Det är bara det att folk använder det fel. Om man använder det på ett bra sätt som till exempel i en retorisk fråga där det skulle kunna vara vilket av könen som helst, då  kan jag acceptera det. Men när det används om alla människor på denna jord, att alla är HENAR, DÅ blir jag psykstörd i huvudet. Hatar det så jävla mycket. Men gillar konceptet. 
    Jag vill inte heller vara en hen och använder inte ordet på det sättet. Jag har aldrig träffat någon irl som gör det heller.

Jag tror det finns en föreställning om att det används så och att mycket av upprördheten kring ordet bottnar i denna  - vad jag tror felaktiga - föreställning.
  • nihka
    Element skrev 2012-09-23 18:30:34 följande:
    Man kan polera en skit hur mycket som helst, det är fortfarande skit. Att du formulerar dig elegant förändrar inte det faktum att dina svar är barnsliga och syftar till att nedvärdera de som inte håller med dig.
    Kan du inte svara på frågan istället?
  • nihka
    Element skrev 2012-09-23 18:46:02 följande:
    Jag har sett hur du svarar folk som inte håller med dig så jag vet inte om jag ids lägga några kalorier på det.
    Du kan med andra ord inte svara på frågan.
  • nihka
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-23 18:58:05 följande:
    Tänkte bara skriva att även om jag (tydligen!) ovetandes har skaffat mig ovänner här bland hen-maffian så betyder det inte att jag kommer sluta skriva i den här tråden.

För att här på FL är vi som är negativt inställda till "ordet" "hen" i majoritet. Över 72% har röstat att de INTE använder ordet i omröstningen här på FL.

Japp! Jag tillhör majoriteten! Även om inlägg från henmotståndar-skribenter riskerar att dö ut i bruset av den andra sidans ytterst aktiva postare, så hoppas jag att folk ser och läser inläggen från Element och CMM (för att nämna 2 namn).

Det är viktigt att visa en enad front för den majoritet som tyst stöder oss.
    Just mina inlägg gör varken från eller till, men ni övriga som verkligen skriver bra, fortsätt med det.
    Själv lägger jag ner pennan. I den här tråden.
    {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    Du har nog missförstått. Det är ingen tävling om vem som värvar flest till sin sida, men om du känner dig lyckligare av att tillhöra en majoritet så gör du det. 

Men hur var det nu? Skulle du sluta skriva i den här tråden eller inte för att du har sagt både och i samma inlägg.

Och någon hen-maffia finns inte här. Inte ens en liten minikonspiration. Bara människor som var och en för sig väljer att använda pronomenet hen.  

• nihka
    Element skrev 2012-09-23 18:41:13 följande:
    Så fort någon hävdar att statsfeminismen existerar och att den bygger på genusmodellen så förlöjligas ju vederbörande medelst barnsliga metoder. Då drar man slutsatsen att de som förlöjligar är genusmodellens förkämpar, varför skulle de annars gå till så starkt angrepp?
    Snarare motangrepp. För min del har jag gått till hårt angrepp mot Faber för att Faber under flera månaders tid med en dåres envishet hävdade att JAG skulle vara en del av denna sk stadsfeminism och det kan jag GARANTERA att jag inte är trots att jag använder hen. Jag kan förklara seriöst bara så många gånger efter att ha kallats ultrafeministtaliban mm mm mm och sedan tar det skruv.

Det är så urbota löjligt att basera sina antaganden om en person och dennes lojaliteter på användandet av ett pronomen utan att ta in det minsta av det som sas i retur att det inte förtjänade något annat än ett förlöjligande.

Till sist verkade dock poletten ha trillat ner, men jag är inte intresserad av att kommunicera med vederbörande.   
  • nihka
    Element skrev 2012-09-23 19:40:22 följande:
    Det är inte alls löjligt att basera sitt antagande om en persons lojaliteter på användandet av ett pronomen eller annat ord. Det görs varje dag.
    Jag vet vad du menar, men det går lite långt när antagandet befästs av att man informerar att personen misstagit sig. Om jag som inte är någon feminist och vet att det är sant blir anklagad för att var någon slags värstingmodell av dito bara av att förneka det ser jag ju lite hur grundlösa en del andra observationer samma person har gjort måste vara.
  • nihka
    Aaliyah skrev 2012-09-23 19:34:58 följande:
    Nihka: men du är ju fjärrstyrd av matriarkatet fattar du väl?Flört
    Enligt min sambo går det inte att styra mig öht ;)
  • nihka
    Element skrev 2012-09-23 19:54:14 följande:
    Du får acceptera att det är så om du använder ett ord som i gemene mans ögon kopplas ihop med kulturmarxisterna.
    Verkligen inte. I en nyanserad diskussion med mottagliga parter behöver ingen missuppfattas. Kulturmarxister??? Typiskt Fabervokabulär. Tack och adjö!
  • nihka
    Anonym (Hur-tänker-du) skrev 2012-09-23 21:01:59 följande:
    Och visst finns det extremfeminister i tråden. Annars skulle väl inte en kvinna som är aktivt anti-hen bli så nedgjord som hon blivit i den här tråden? Usch och fy, en kvinna som är antifeminist?
    Om det finns det så är det du tar upp inte ett tecken på det. Hon blev inte nergjord för att hon är antifeminist, om hon nu är det, utan ett antal människor tröttnade på att hon var så fruktansvärt otrevlig. Jag använder hen och är inte feminist. Min sambo använder inte hen och är inte antifeminist och vi har aldrig någonsin bråkat om det och vi är aldrig otrevliga mot varandra pga våra olika språkval. Det finns ingen som helst anledning till det.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!