Inlägg från: PumpkinQueen |Visa alla inlägg
  • PumpkinQueen

Jag hatar HEN!!!

Jellybeanbaby skrev 2012-08-31 12:16:27 följande:
    *garvar rått*

Du, jag citerade "Är det du som bestämmer vilka ord människor ska använda?"
    Och håll med om att du gärna vill bestämma vilka ord människor ska använda.

Nej, tvärt om. Jag vill att folk själva ska få bestämma. Till skillnad från hen-motståndarna, som tycks vilja att vissa ord ska förbjudas eller "tas bort".
  • PumpkinQueen
    Dorian Ertymexx skrev 2012-08-31 14:17:47 följande:

Det är för att du inte förstått Sanningen: har man ett val mellan två motsatta poler (och ska hålla sig på sin del av den), så är det ett Fritt Val. Om man har hundra valmöjligheter helt oavsett ens bas (dvs i det här fallet snopp eller snippa), så blir det en "påtvingad könlös grå massa". En del tycker att regnbågar är hemska och bara svartvitt är fritt och fint, vet du.

Människan är ett märkligt djur. Solig
  • PumpkinQueen
    Faber skrev 2012-08-31 14:19:28 följande:
    Regnbågar är ostrukturerade, ordning och reda skall det vara.

Regnbågar är väldigt strukturerade. Se bara hur färgerna är åtskilda och dyker upp i samma ordning hela tiden. Usch. Förbjud!! Skrattande
  • PumpkinQueen
    Anonym skrev 2012-09-05 07:20:43 följande:

Exakt, så skönt att läsa att nån annan har samma resonemang som jag själv.
    Det första som måste göras är att få bort alliansen och framförallt ska sd ut, dom har ingen plats i ett samhälle där man värnar humanism.
    Så vi kan få in människor som faktiskt vill förbättra sverige för alla, inte bara dom som redan har det fett.

Det är liksom grunden tror jag för att kunna ta itu med just den pyrande eller småflammande rasismen som växer i sverige, dom ökade skillnaderna i villkor för män och kvinnor, sämre och sämre förhållanden för gamla, sjuka och våra barn.
    Samt att få ner brottsligheten, desperata människor tenderar att begå brott.
    Moral är i mångt och mycket en ekonomisk fråga. 

Sverige har blivit kallt, egoistiskt och hårt.
    Och det är inte konstigt så reagerar människor som får det otryggare och svårare att klara sig.
    Sålänge vi har en regering som jobbar för att öka klyftorna kommer det bara bli värre. 

Ökade klyftor får människor att må sämre och bete sig sämre.
    Minskade klyftor har motsatt effekt.

Så alliansen måste bort innan något kan bli bättre.                  

Allansen är ju de som står för humanism. Vänstern och sossarna förespråkar ett samhälle där människor inte själva förväntas ta något ansvar, utan de som arbetar och är flitiga ska bestraffas med höga skatter för att några få (typ kulturarbetare) ska få högre bidrag. Vad detta har med feminism och jämställdhet att göra förstår jag inte.

Vidare skulle jag vilja att du kom med någon slagts bevis för att gamla, sjuka och barn hade det bättre under alla de år som sossarna styrde det här landet, eller att brottsligheten skulle varit lägre. Det där är bara klyschor som alla unga sossar/vänsterfolk rapar upp, för de är för unga eller för indoktrinerade för att kunna minnas hur det var när vi var i sossarnas våld. Att "klyftorna" skulle ha ökat är också en sån där sak som folk gärna klämmer ur sig. Sen när då, undrar jag. Kan du ge mig ett årtal? Eller sitter du bara och hittar på?
  • PumpkinQueen
    Fjorgynn skrev 2012-09-05 10:44:06 följande:
    Nu är det ju så att många trivs med att vara man.. Jag tror faktiskt de flesta män tycker det känns bra att vara lite "manlig" ibland.
    Detsamma gäller kvinnor.
    Det finns t.om forskning på detta som bevisar det.

Men sedan finns det hur många som helst som enkelt och lätt valt att gå ur dessa "roller".
    Det är lixom inte svårare än att bara vara sig själv som oss alla andra?
    Jag förstår inte varför ni feminister ska tvinga på oss roller som vi övat in och fört vidare i tusentals år och som känns 100% naturliga för oss?
    Det är skitsnack att det skulle vara "vi" som tvingar på folk könsnormativa normer, vi råkar bara vara absolut majoritet, och det verkar ju som vanligt vara fullkomligt tabu i Sverige. 
    Tacka sjutton för att män trivs med att vara man, de har ju alla fördelar.
  • PumpkinQueen
    Anonym skrev 2012-09-05 11:18:44 följande:
    Det håller jag inte med dig om.
    Ytligt sett javisst har du rätt.

Men så ser jag på en ung man i min bekantskapskrets som har det riktigt jobbigt med att behöva leva upp till att vara den ständigt lyckade, framgångsrika mannen.
    Som alltid är beslutsam, drivande, trygg och säker, som alltid vet vad som är bäst.
    Och som inte har någon han kan prata med om det här utom mig, för att det är så stigmatiserat att inte kunna leva upp till det här.
    Och hur det urholkar hans självkänsla.

Så nej, jag tror inte alls att män alltid trivs med sin mansroll.  

Det är klart att det alltid finns undantag.
  • PumpkinQueen
    Faber skrev 2012-09-05 12:10:14 följande:
    Vilken djävla lögn.

Vadå, jag tycker att det är så. Hur kan en åsikt vara en lögn?
  • PumpkinQueen
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-05 13:40:44 följande:

Ahem. Du har inte märkt att Alliansen infört MER förmynderi, inte mindre? Och det finns mycket som visar på att äldre far illa mer ofta nu efter outsourcandet och privatiserandet. Inte för att det var bra förr, men det har inte blivit bättre om man så säger. Och det är alliansen, inte vänstern, som vill sänka pensionerna och höja pensionsåldern. Just sayin'.

Nej, alliansen har inte infört MER förmynderi. Oavsett hur mycket ni viftar med högerspöket så stämmer det helt enkelt inte. Vanligt folk har fått det bättre på alla sätt och vis, sedan alliansen kom till makten. Men som vanligt spelar det ingen roll för vänsterfolket, för de har egentligen ingen ambition om att göra samhället bättre; de vill bara hämnas på alla "rika" (det vill säga alla som tjänar mer än de själva).
  • PumpkinQueen
    Faber skrev 2012-09-05 15:40:13 följande:
    Du tycker det ja. Din åsikt delas inte av alla och den är inte mer än en åsikt, alltså är den inte absolut sann och därmed en lögn.

I sådana fall är ju allt som DU sagt i den här tråden lögn. Eftersom dina åsikter inte delas av alla.

Blev det inte väldigt jobbigt nu? Foten i munnen
  • PumpkinQueen
    Anonym skrev 2012-09-05 15:17:01 följande:

Ja, du har rätt, vanligt folk har fått det bättre.
    Ända tills något händer som gör att dom behöver hjälp, vilket händer oss alla förr eller senare.
    Alliansen har urholkat välfärdssystemen så mycket dom bara vågat, och mer lär det bli om dom får hållas.

Så den dag den vanliga människan inte längre är produktiv, då står hen sig ganska slätt och kan inte räkna med något stöd av den här regeringen.

För det är precis så, det är dom produktiva starka som ska ha det bättre, på bekostnad av dom svaga grupperna i samhället. 

Nej, det där stämmer helt enkelt inte. Varken att alla någon förr eller senare drabbas av något eller att de som "drabbats av något" fått det dåligt.

Jag råder dig att lära dig att räkna plus och minus. Så kanske du förstår att man inte kan plocka ut mer pengar ur ett system än vad man lägger in i det. Alltså kan man inte bara fortsätta att höja alla bidrag, vilket sossar och vänsterfolk vill. Det finns en gräns för hur mycket skatt en flitig och arbetande människa kan acceptera att staten stjäl från dess lön varje månad.

Det handlar inte om att de produktiva ska ha det "bättre", det handlar om att fler ska arbeta så att man kan sänka skatterna utan att minska mängden skatt som man får in. Om fler betalar behöver skatten inte vara lika hög, eftersom man är fler som delar på kostnaden. De som framförallt tjänar på detta är de lågavlönade, som får kvar mer av sina pengar.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!