Anonym skrev 2012-09-05 07:20:43 följande:
Exakt, så skönt att läsa att nån annan har samma resonemang som jag själv.
Det första som måste göras är att få bort alliansen och framförallt ska sd ut, dom har ingen plats i ett samhälle där man värnar humanism.
Så vi kan få in människor som faktiskt vill förbättra sverige för alla, inte bara dom som redan har det fett.
Det är liksom grunden tror jag för att kunna ta itu med just den pyrande eller småflammande rasismen som växer i sverige, dom ökade skillnaderna i villkor för män och kvinnor, sämre och sämre förhållanden för gamla, sjuka och våra barn.
Samt att få ner brottsligheten, desperata människor tenderar att begå brott.
Moral är i mångt och mycket en ekonomisk fråga.
Sverige har blivit kallt, egoistiskt och hårt.
Och det är inte konstigt så reagerar människor som får det otryggare och svårare att klara sig.
Sålänge vi har en regering som jobbar för att öka klyftorna kommer det bara bli värre.
Ökade klyftor får människor att må sämre och bete sig sämre.
Minskade klyftor har motsatt effekt.
Så alliansen måste bort innan något kan bli bättre.
Allansen är ju de som står för humanism. Vänstern och sossarna förespråkar ett samhälle där människor inte själva förväntas ta något ansvar, utan de som arbetar och är flitiga ska bestraffas med höga skatter för att några få (typ kulturarbetare) ska få högre bidrag. Vad detta har med feminism och jämställdhet att göra förstår jag inte.
Vidare skulle jag vilja att du kom med någon slagts bevis för att gamla, sjuka och barn hade det bättre under alla de år som sossarna styrde det här landet, eller att brottsligheten skulle varit lägre. Det där är bara klyschor som alla unga sossar/vänsterfolk rapar upp, för de är för unga eller för indoktrinerade för att kunna minnas hur det var när vi var i sossarnas våld. Att "klyftorna" skulle ha ökat är också en sån där sak som folk gärna klämmer ur sig. Sen när då, undrar jag. Kan du ge mig ett årtal? Eller sitter du bara och hittar på?