• Element

Jag hatar HEN!!!

Knyttan skrev 2012-09-30 00:00:10 följande:
    Men det är ju kul att se att du även kan använda den röda sillen Solig

Låt mig gissa... sluttande planet är nästa: feminismen är utbredd i samhället, feminismen vill kastrera alla pojkbebisar, om tvåhundra år kommer mänskligheten gå under eftersom vi inte längre kan fortplanta oss eftersom feminismen har gjort alla till samma kön alternativt har utrotat männen...

titta jag fixade ditt trollande åt dig så du kan göra något annat. Kanske besvara mina faktiska argument? Kyss
    Det är gulligt med matriarkala härskartekniker. Raljerande är alltid effektivt. Jag ser fram emot tråden som handlar om självförverkligande medelst bluetoothkommunikation med den egna vaginan i gruppterapi och tillhörande högläsning av Solanas verk.Kyss
  • Element
    nihka skrev 2012-09-30 13:20:38 följande:

Mata inte trollen
    Aha så om man höjer hen till skyarna så är man en seriös debattör oavsett vilken retorik man nyttjar, om man är motståndare är man troll.

Som Dorian brukar säga, check!
  • Element
    Aaliyah skrev 2012-09-30 14:46:47 följande:

Ja, men vad är det  värsta som skulle kunna hända? Att alla oavsett biologiskt kön kan vara som de är utan att begränsas av trånga könsroller? Och det är du emot för att...?
    Det är ju inte det som den svenska genusmodellen går ut på.
  • Element
    Aaliyah skrev 2012-09-30 17:10:56 följande:
    Jo, det är det. Men av någon anledning kan eller vill du inte se det. Sorgligt.
    Nej det är nog snarare du som missuppfattat vad som är genusanhängarnas målsättning.
  • Element

Aha så raljerande och diverse smileys är det som gäller, i alla fall från det jag läst.

• Element
    PumpkinQueen skrev 2012-10-01 13:59:30 följande:

Varför skulle du kalla ditt eget barn för hen? Du vet ju vilket kön barnet har, eller hur?
    Därför att det är vad genusanhängarna vill.
  • Element

Försvararna här på familjeliv tillhör i alla fall genusfalangen, någon annan slutsats är svår att dra då de hela tiden försvarar ordet och bedyrar att det inte har någon som helst politisk laddning samtidigt som man inte alltför sällan ser trådar där hen används på ett helt annat sätt än det de själva hävdar är det korrekta.

• Element
    PumpkinQueen skrev 2012-10-01 16:09:19 följande:
    De som argumenterar för hen tenderar att vara språkvetare, inte genusvetare.

De som argumenterar emot brukar vara dåligt pålästa när det gäller språk och grammatik.
    Så hen har ingen politisk koppling?
  • Element

Språkvetarargumentet är bara en ursäkt. Jag är ingenjör men jag hetsar inte upp mig för att folk tror att elektronerna vandrar från plus till minus eller för att de kallar en traktorgrävare för grävskopa.

Den fanatism man ser här från förespråkarnas sida handlar inte om någon sorts behov av att hävda sitt yrke utan sådana här känslor skapas bara av politisk övertygelse.

• Element
    Itzumo skrev 2012-10-01 20:45:21 följande:
    Alternativet istället för HEN är ju då DET. Vilket jag använt i många år innan jag hörde HEN för första gången.

Men varje gång jag säger DET så tänker jag direkt på Hannibal "IT washes it self with the soap". Lite komiskt för mig kanske..

Men det jag ville ha sagt är ju då att ska vi verkligen istället för att säga hen använda han/hon eller det?
    Om man inte vet könet på personen så kan man ju använda hen. Precis som någon sa att det ska användas till att utöka vårat språk och inte byta ut något.

Ledsen att behöva säga det men man tappar inte sitt kön för att man blir kallad eller vill kalla sig hen.

Varför ska hen vara ett så provokatoriskt ord? Snopp var väl det på 60-talet? Snippa i början (fortfarande?) av 00-talet?

Man tappar visst sitt kön, hen är en styggelse. Jag skulle inte ha något emot ordet även om det i mitt tycke är fult om det inte var så att det är starkt förknippat med den svenska genusmodellen.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!