Inlägg från: Jellybeanbaby |Visa alla inlägg
  • Jellybeanbaby

Jag hatar HEN!!!

Faber skrev 2012-08-23 17:05:45 följande:
    Har ni läst newsmill, en intressant artikel där skribenten som själv är feminist hävdar att jämställdhetsrörelsen kidnappats av genusmaffian.
    Nej men du får gärna länka?

Det enda jag hittade efter en googling är denna bloggartikel - vad jämställdisterna är och vad de vill.
  • Jellybeanbaby
    msmurphy skrev 2012-08-23 21:32:04 följande:
    Ärligt talat var det där lite onödigt. Nu framstår du bara som en elitistisk feminist, och du kommer ge foliehattarna vatten på sin kvarn.
    Ho-ho-ho Fröken Murphy! Din debatteknik är inte mycket mer att hänga i julgranen.

"Men håll käften, Ulf Brunnberg."/msmurphy
    Det vackraste ordet i svenska språket är 'porrgömma'.
  • Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2012-08-23 23:06:49 följande:
    Hen är ett bra ord om man t.ex väntar barn och inte vet könet än , då kan man säga hen.
    Annars håller jag med.. Det kunde ha varit ett bra ord men det har gått överstyr.

• Jellybeanbaby

Den här tråden blev precis intressant. Tack vare Faber, kan tilläggas.

• Jellybeanbaby

"OM det förekommer" HAHAHA! "OM"!

Det vackraste ordet i svenska språket är 'porrgömma'.
  • Jellybeanbaby
    Faber skrev 2012-08-25 20:06:35 följande:
    Vad är det hemska med att säga: Vad är det för fel, vad fattas barnet, etc. Nej det handlar om politik som vanligt. Om man endast såg hen som ett användbart ord och inget mer så skulle man inte försvara det med näbbar och klor.
    Ligger väldigt mycket sanning i detta!
  • Jellybeanbaby
    nihka skrev 2012-08-26 12:48:53 följande:
    Menar att du tycker att "vad fattas barnet?" är ett bra sätt att fråga? Det tycker inte jag.

Eftersom jag inte har ett infekterat förhållande till ordet hen använder jag det emellanåt som "honellerhan" - utan någon dold agenda och kan ärligen inte fatta what all the fuss is about angående detta praktiska ord som jag anammat lika självklart som exempelvis ordet åsiktstaliban när det begav sig.
    Jag hade faktiskt sagt "Vad fattas barnet", men jag gillar att slänga mig med termer som inte används av gemene man.
  • Jellybeanbaby
    nihka skrev 2012-08-26 14:16:26 följande:

OK. Alla har vi väl olika syfte med att uttrycka oss som vi gör. Oavsett dina bakomliggande orsaker till varför du väljer att uttrycka dig som du gör så säger du "vad fattas barnet?" och jag "hur mår hen?" och vi lär båda få reda på hur vederbörande mår;) Enkelt och bra.
    Jo resultatet blir ju detsamma. Men du låter som en tönt.
  • Jellybeanbaby

jag vet att transsexuella vill kallas antingen "hon" eller "han". Men vad fan är "interngender" för nåt?

• Jellybeanbaby
    Dorian Ertymexx skrev 2012-08-26 20:28:44 följande:

Just, jag glömde ju - det finns ju faktiskt ingen "Faber", "Faber" heter ju egentligen något annat, så "Faber" är ett hittepånamn som borde avksaffas. Seså, föregå med gott exempel nu, Faber, och använd ditt riktiga namn här, så vi kan börja bli av med hittepåord och dito namn!! Inte? Ojdå?
    GAAAAAH din urkassa översittar-retorik är såååå tröttsam! KAN du debattera på riktigt?
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!