Inlägg från: MalinEddie |Visa alla inlägg
  • MalinEddie

Min son ska gömma sig innan han får välling!Jobbigt..

anyXX skrev 2012-07-03 22:31:04 följande:
    Dags att sluta med välling?
  • MalinEddie
    miss bee skrev 2012-07-03 23:27:59 följande:
    Nej han tjatar ihjäl mig om vällingen! Tro mig jag har försökt sluta med vällingen! Han driker ur flaska! Jag har fsökt muta honom med något annat i stället ör vällingen tex nyponsoppa, mjölk, frukt. Ibland går det jättebra men oftas så tjatar han ihjäl mig om vällingen och han ska gömma sig innan jag är klar med den och har han inte hunnit gömma sig innan jag kommer får han typ panik och det här har varit i ca 2 månader.
    Jag förstår inte riktigt det här. Du vill sluta med vällingen men är rädd för hans reaktion? Mutor löser ingentig. Ärlig kommunikation är bättre. Besviken blir man ibland också som barn och du finns ju där. Nu tror jag dock inte vällingen är problemet utan att ni har gjort en lek av det hela. Hur började denna "lek"? Det låter nästan som att det är en rutin för honom. Rutiner kan brytas så oroa dig inte för det.
  • MalinEddie
    miss bee skrev 2012-07-03 23:40:04 följande:

När jag bara ställer vällingen brevid honom så antingen grinar han eller så tar han flaskan och dricker.

Det karske är dags att ändra rutin? Han är 4 år så vad säger han själv om det hela? Jag tror faktiskt vällingen är det minsta problemet. Du måste vara mer konsekvent. Kom fram till en gemensam lösning och stå för den.
  • MalinEddie
    miss bee skrev 2012-07-03 23:56:36 följande:
    Jag Har sagt till honom att jag inte vill leta efter honom och antigen har jag ställt vällingen brevid honom eller  så har jag sagt att kommer du inte fram så tar jag bort vällingen och då har han antingen börjat grina och skrika att han vill ha den eller så ligger han kvar  men tjatar fortfarande om vällingen.

Men jag ska  ta bort vällingen helt. Känner ju själv att han är så pass stor att han inte behöver den.
    Ska jag sluta med vällingen på min 2 åriga dotter oxå eller är det för tidigt? Eller ska hon bara få den på natten!?
    Han är 4 år för tredje gången. Sluta hota honom. Du lägger alldeles för mycket uppmärksamhet på det här. Berätta hur det ligger till om du ska behålla delar av denna rutin. Jag håller helt med Coyote.
    Välling kan man dricka länge men sluta göra det till en så stor grej. Han får sin välling men du har igen lust att leta? Det förstår han utan problem om du bara ger honom chansen.
Svar på tråden Min son ska gömma sig innan han får välling!Jobbigt..