Inlägg från: miss bee |Visa alla inlägg
  • miss bee

Min son ska gömma sig innan han får välling!Jobbigt..

Hej!
    Jo min son blir 4 år i september och varje gång han ska ha vällingen måste han tydligen gömma sig och hur man än hittar honom så grinar han. Jag vet inte hur jag ska hantera det här!  Någon som har något tips?

• Svar på tråden Min son ska gömma sig innan han får välling!Jobbigt..
  • miss bee

Han äter frukost, lunch och middag och däremellan mellanmål. Har försökt avleda vilket funkar delvis, annars har jag försökt med allt möjligt. Han säger att han är en krokodil eller ett monster och ska gömma sig bakom soffkuddarna eller under sitt täcke.
    Jag frågar ju här för jag vet inte hur jag ska gå tillväga! Han har en lillasyster som är 2 om det har stor betydelse.
    Han är blöjfri.

• miss bee

Nej han tjatar ihjäl mig om vällingen! Tro mig jag har försökt sluta med vällingen! Han driker ur flaska! Jag har fsökt muta honom med något annat i stället ör vällingen tex nyponsoppa, mjölk, frukt. Ibland går det jättebra men oftas så tjatar han ihjäl mig om vällingen och han ska gömma sig innan jag är klar med den och har han inte hunnit gömma sig innan jag kommer får han typ panik och det här har varit i ca 2 månader.

• miss bee

När jag bara ställer vällingen brevid honom så antingen grinar han eller så tar han flaskan och dricker.

• miss bee

Det började när vi flyttade till den här bostaden vi har bott här sen 1 April. Det var hans ide´ att han skulle gömma sig och jag blev lite ställd och jag trodde att det bara var en grej som kanske skulle hålla max 1 vecka. Men som sagt tycker jag det här beteendet är jobbigt och jag lovar jag har försökt med det jag kommit på.

• miss bee

Jag Har sagt till honom att jag inte vill leta efter honom och antigen har jag ställt vällingen brevid honom eller  så har jag sagt att kommer du inte fram så tar jag bort vällingen och då har han antingen börjat grina och skrika att han vill ha den eller så ligger han kvar  men tjatar fortfarande om vällingen.

Men jag ska  ta bort vällingen helt. Känner ju själv att han är så pass stor att han inte behöver den.
    Ska jag sluta med vällingen på min 2 åriga dotter oxå eller är det för tidigt? Eller ska hon bara få den på natten!?

Svar på tråden Min son ska gömma sig innan han får välling!Jobbigt..