Vi som är överviktiga & gravida.
Tack!
Tack!
c89; jag äter en frukt till kvällsfika typ 30min innan jag ska sova sen tar jag min niferex efter jag borstat tänderna och precis ska hoppa ner i sängen. Det funkar jättebra för mig. Inge illa mående. Hoppas det ska funka för dig med.
Blåbär02; jag är i vecka 26 nu. Fick veta på mitt RUL att Jag har moderkakan i fram, inget farligt det ända är att man kan känna rörelser lite senare.
Jag kände första puffen först i vecka 23+5 som jag bara anade. Vecka 24+4 kom det nästa gång sen dess har det hållt igång. Men jag har märkt att dom dagar det är varmt så kryper han längre in och rörelserna går från att vara super tydliga och syns på utsidan till att bara bli ett vagt fladder.
Tror mitt buk-fett hjälper till att dämpa det hela också en aning.
Hej Tjejer. Längesedan jag skrev men ville komma med några lugnande ord, jag hade inte någon speciell graviditets symtom fram till nästan vecka 16, då fick jag typ mensvärk fast då kallas det ju växtvärk.
Dagen jag testade så vaknade jag av lite smått ömma bröst, som höll i sig en halv dag typ.
Idag är jag i vecka 28 och mår förutom hemska fogar, toppen!
Så försök att inte oroa er för att ni inte känner er gravida. (lättare sagt än gjort)
Oro och stress är ju aldrig bra, framför allt inte när man är gravid.
KRAAAAAM!
Min BM hade svårt att hitta på mig pga bukfett och moderkaka fram i vecka 17. Men efter lite meck så. Jag tycker du ska lugna dig med det just för att drygt svårt tidigt och oro och stress är inte bra för dig.
Bebis mår säkert toppen och gömmer sig nog väl för dig. Lite blyg för sin mamma än men det kommer!
Min BM hade inte några problem att hitta bebis. Det enda hon sa ( för att jag drog ett dåligt skämt innan hon började. Jag sa "får se om du ser något för allt fett som ligger i vägen") då skällde hon nästan på mig och sa att för dom behöver jag aldrig skämta om eller ursäkta för vikten. Visst det kan vara lite svårare att se, men dom ser, sen sa hon att det kommer förmodligen vara dom som ber om ursäkt för att dom måste trycka lite hårdare med sökaren men jag tycker inte dom tryckt såååå hiskligt hårt på mina två jag gjort. (v16 och v20) ska på ett TUL 18/9 (v. 31 då) så får se om det blir "hårt" då.
Jag hade jääääätte jäääääääätte "mensvärk" någon vecka innan jag plussade. (testade rätt sent var i vecka 8-9 när jag testade) tog till och med massor med Ipren för smärtan (Ipren ska man inte äta som gravid) och idag är jag gravid i vecka 29 och bebis och jag mår prima.
Tror det helt enkelt kan varit en olidlig växtvärk.
Ang andra symtom så hade jag bara lite ont i brösten samma dag jag testade. Så förutom foglossningen som kom tidigt (v14-16 nån gång) så mår jag exakt som innan graviditeten. Ja nu då en stor mage som hoppar och skuttar när bebis lever om haha men den är jag bara glad över.
Hoppas allt är bra UllTussen!
Själv var jag till BM idag. Allt såg superbra ut och nu i vecka 28+5 har jag allt som allt gått upp 1kg. Så det känns bra att han växer som han ska trotts att jag slipper gå upp en massa.
Var på sockerbelastning i måndags och där gick allt prima också.
Magmåttet har gått från 25(i vecka 25) till 30 så lite över kurvan men det spär bara på misstankarna om att jag kanske är längre gången än vad RUL visade. Men så är det lite svårt att mäta exakt då det är lite extra hull på magen än "normalt"
BM var iaf jättenöjd med alla siffror.
Jag kan också rekommendera en super BM här i Härnösand! Hon är guld värd! Undra om vi har samma blåbär02? vart går du någonstans?
Först fick vi en annan som också var underbar men hon skulle tyvärr byta arbetsplats och då fick vi byta till den vi har nu. Fortfarande lika nöjd!
Skriver in dig i adressboken så kommer du in. Ett ögonblick.