Inlägg från: mormor 1965 |Visa alla inlägg
  • mormor 1965

Hur hanterar man en extremt otrevlig 13 åring?

Min 19 åring tycks ha stannat i utvecklingen. hon är ännu likadan. Tyvärr är det måånga år kvar tills hon har studerat klart, har ett jobb och flyttar hemifrån. längtar i smyg.

• mormor 1965
    Nidorina skrev 2012-07-06 08:14:26 följande:
    Mina föräldrar hade EN regel när jag var som din dotter är nu. Jag fick inte vara elak med min lillebror. Punkt. I övrigt stod de ut med mig efter bästa förmåga. Det gick över... Mina egna barn är så snälla som tonåringar så det har jag inte förtjänat med tanke på hur jag själv betett mig...
    Nej, ibland är det orättvist hur det blir
  • mormor 1965
    chrissandra skrev 2012-11-29 09:13:49 följande:
    Vilken konsekvens fungerar bäst?
    Bra fråga. Man talar alltid om gränser och konsekvenser men skulle gärna också höra om sånt som funkar...
  • mormor 1965

Usch ja. I tonåren börjar de ju se kritiskt på sina föräldrar och jämföra med andras. Har också tidvis fått höra hurdan loser jag är, som har ett skit jobb med dåligt betalt. Jamen se till då SJÄLVA att skaffa en bra utbildning och ett superjobb. Jag jobbar på förskola. Men inte är det ju kul att höra. Nu är mina äldsta barn redan vuxna och jag får inte höra det mer, men kan nog än få höra att jag borde ha gjort andra val i livet. Och så får jag kritik hur jag uppfostrar min yngsta dotter.

Svar på tråden Hur hanterar man en extremt otrevlig 13 åring?