Inlägg från: atraktor01 |Visa alla inlägg
  • atraktor01

Son vill köpa a-traktor

Hej! Jag har en son som är 15 år som vill byta sin moped mot en a-traktor/ epa. Han jobbade 6 veckor förra sommaren och köpte en moped han ville ha för dom pengarna helt själv, men nu vill han byta mopeden mot en a-traktor. Jag är emot det då jag tycker den kommer dra för mycket bensin, men han lovar att tanka den helt själv och gå om han inte har råd att tanka. Han är även duktig på att skruva, löser det mesta.
    Hur skulle ni gjort ? 

• Svar på tråden Son vill köpa a-traktor
  • atraktor01

Han har körkort för traktor! Det ingår i det nya AM-kortet för eu-mopeder som man får ta när man är 15.

• atraktor01

Hej! Det är en som vill byta sin a-traktor mot hans moped här i byn. Den är laglig med dubbla lådor, men behöver lite skruvning. Jag kan väl inte direkt säga att jag är händig, det brukar faktiskt bli han som får laga om det behövs nåt här hemma ;) Han däremot skruvar mycket med kompisar och så där så jag kommer knappast få röra den med skruvmejsel iaf. Vi bor i en liten by där polisen är typ 5 min på sin höjd, och dom har inte tagit en epa på flera år.  I hans klass är det 3 stycken med epa.

• atraktor01

Det är kosmetiskt som behöver lite fix :) Han har som sagt intresse för bilar och har skruvat mycket med allt möjligt :)!
    Fler åsikter nu bara :) 

Svar på tråden Son vill köpa a-traktor