Umgänge under pågående polisutredning?
Finns det någon som vet vad det är för regler (om det finns några?) som gäller för umgänge under pågående polisutredning, som handlar om misstanke om misshandel och hot?
Finns det någon som vet vad det är för regler (om det finns några?) som gäller för umgänge under pågående polisutredning, som handlar om misstanke om misshandel och hot?
De polisen och soc sa till min syster va att lämna ej ifrån dig barnet till pappan om du anser att det ej är lämpligt , så hon behövde inte lämna ifrån sig barnet , och dom hade delad vårdnad . Det va hot och fysisk/psykisk misshandel det handlade om,
. Rådet från min advokat var att jag som förälder var skyldig att skydda mitt barn mot förövaren och att socialtjänsten i sin utredning kunde finna mig olämplig som vårdnadshavare om jag lämnade ut barnet till misstänkt förövare. Jag begärde därför övervakat umgänge genom socialtjänsten om de skulle anse att umgänge skulle genomföras. De kom dock fram till att umgänge inte var lämpligt.
Då begär du kp och så startar soc en utredning och kommer de fram till att det behövs så kommer ni beviljas det annars bör du ha mycket som håller ifall den andra stämmer dig för umgängessabotage
Om det är dig han har utövat våld emot så tar du kontakt med en advokat.. Du kan säkert använda den som du redan har. (utgår från att du har en om du har anmält han för misshandel och hot.) Han skickar då in till tingsrätten om ett INTERMISTISKT beslut på umgänget. Det brukar gå ganska snabbt att få ett sådant. Det betyder att det gäller fram tills att det blir en dom eller att polisutredningen läggs ner. Du får inte neka honom umgänge, det kan slå tillbaka på dig själv. Så vida han inte är rrent livsfarlig..
Det är ett av barnen som misstänks ha blivit utsatt för hot och misshandel. Polisutredning pågår.
Se inlägg 3