• Svar på tråden Första ordet ?
  • Findus007

Runt året och det var : Hej!

Vi alla blev lite förvånade men skrattade gott =)  

• Dixie

kring 9 månader sa min dotter mamma, nu är hon 11 månader och kan säga titta, där, mamma, pappa!

• Bonanza

Sonen: ca 9 mån och det var mamma
    Dotter 1: ca sex mån, också mamma
    Dotter 2: ca sju månader. Mamma

Då menar jag första gången de sa det medvedet och i rätt situation. Inte bara jollrade mamama.

• Mercurialis

Någon gång runt 15 månaders ålder har barnen sagt de första orden, som för båda har varit "hej" och "tack".

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • grodan134

8 månader började min dotter säga mamma till mig.

• HWR

Första barnet - 8 månader "mamma"
    Andra barnet - 6 månader "mamma" . Nu är hon snart 12 månader och säger mamma, pappa, titta, där, napp och tack.

• augustisten

Sonen: ca 7 mån, men jag minns inte vad det var faktiskt... Han pratade en hel del kring året.
    Dottern: 6 mån - sonens namn. Nu är hon tio månader och säger dessutom mamma, pappa, blöja, hej, tack, titta, där, aj, tutte, vatten, nej... Och häromdagen bet hon mig under amning och sa "Aj, tutte" - vilket både var roligt och inte fullt så roligt

En kompis har en tvååring som nästan inte pratar alls, men han är bra på andra saker. Det är så olika det där.

Svar på tråden Första ordet ?