Inlägg från: Glenn Quagmire |Visa alla inlägg
  • Glenn Quagmire

Smått orolig blivande förälder

Hej

Fick för några veckor sedan det underbara beskedet att flickvännen är gravid, nu känner jag ett stort behov av att prata av mig lite, helst med en annan kille i samma situation. Så min fråga är helt enkelt, finns det nån snubbe här inne som är villig att prata lite med en smått orolig och ängslig kille? 

/Glenn 

• Svar på tråden Smått orolig blivande förälder
  • Glenn Quagmire

hej Daniel

Ja det kan du säkert, jag är mest nyfiken på hur du klarade av att inte stressa upp dig över alla råd som man får av folk som "vet bäst"? 

och vad gör du för din tjej när hon var/är gravid? några speciella knep för att få henne att slappna av och inte stressa upp sig?

Mvh Glenn

• Glenn Quagmire
    Daniel1981 skrev 2012-06-24 20:21:59 följande:
    Hej Glenn!

Jag antar att detta är det första barnet för er båda.
    Egentligen är den enda person som du ska lyssna på den du skaffar barnet med.
    Räkna då med att varje liten förändring hos din kvinna kommer hon att älta med dig.
    Humöret kommer att svänga på henne så förberedd dig framför allt på att stå som en björk i motvind FlörtMen att du innerst inne vet om att du älskar henne.

Egentligen är det enda goda rådet att du inte lyssnar på alla goda råd som du får.
    Utan att du går lite på magkänslan.

Det funkade för mig när alla goda vänner och släkt med barn (även utan) skulle tala om för oss hur vi skulle vara som blivande föräldrar .

I dom allra flesta fall löser det sig utav sig självt. 

hm..Glad 
    hej Daniel

Jag har kikat in på din sida och den kommer jag garanterat att besöka nu de närmaste månaderna. :)
  • Glenn Quagmire
    Glenn Quagmire skrev 2012-06-30 11:18:33 följande:
    hej Daniel

Jag har kikat in på din sida och den kommer jag garanterat att besöka nu de närmaste månaderna. :)
    menar naturligtvis erper :)
  • Glenn Quagmire

Daniel:

Jag försöker ta hand om henne så gott det går, visst skiftar humöret lite ibland, men det gjorde det även innan hon blev gravid så jag är ganska van. :)

Det som oroar mest nu är ju missfall, Det tog ett tag att bli gravida så nu känns det inte som att man får någon ro i kroppen innan vi åkt på kub-testet som är om två veckor. 

Svar på tråden Smått orolig blivande förälder