Inlägg från: Nyfiken gul |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul

Hur roar man en 15-årig tjej i Stockholm?

kanske leta upp ett fint havsbad och packa en generös matsäck med och bara njuta på stranden kan vara utmärkt. En liten radio, något att läsa och något gott att stoppa i munnen. Så kan man tillbringa många timmar . Och även om hon inte badar så kan det ändå vara en ide att lägga sig och slappa och sola.

shopping är väl också intressant om man är i den åldern. Kista galleria , globen shopping eller bara vandra runt på måfå i centrala delarna och shoppa där man känenr för kan vara intressant.  Kanske har hon en butik hon är extra sugen på att besöka?  tex nån sån här Punktshop -butik?

sen skulle jag nog inte boka en massa saker - jag skulle nog mer se över vilka alternativ det finns och sen fråga henne vad av allt hon skulle kunna vara intresserad av.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul

gillar hon att fotografera så kanske det kan vara roligt att göra nån utflykt med massa saker ATT fotografera. Kittla sinnet lite och fantasin.

finns ju massor att se ute på Djurgården tex, Rosendals slott och trädgårdar kanske?

Åka ut i skärgården? Fantastisk natur att fota.

Gå en promenad i gamla stan och fota gränder och kullerstensgator och häftiga hus....  Gå längs med Strandvägen och fota lyxiga båtar och hus.

ja what ever liksom ....          

• Nyfiken gul
    susannapanna skrev 2012-06-22 19:05:49 följande:
    lite skadad av att hålla på med planering av flera av mina vänners möhippor! Allt ska vara en aktivitet...

som sagts tidigare - planera inget - ha däremot gärna lite förslag på lager och hör vad hon vill göra. Hon kanske faktiskt inte känner för att göra så mycet annat än att slöa en helg och bara umgås med er.

är hon en typisk tonåring så kanske hon har egen dator med sig och är uppkopplad hela helgen...  då är det dumt att ha saker bokat och betalt så att säga....

planera in en god middag kanske istället?      
  • Nyfiken gul

som  mamma till tonåringar kan jag dock komma med en liten "varning"

man vill gärna vara lite duktig och hitta på aktiviteter och komma med förslag - MEN ett varningens ord är på väg. Jag vet inte hur hon är men försök att få henne att själv VILJA göra det du föreslår.

Hon ska inte känna ett behov av att följa med ut på saker o ting för att hon kanske inte vågar säga nej.  Hon kanske är totalt ointresserad av det du planerat men följer med ändå för att det tillhör uppfostran....

så ha en dialog med henne och ge henne utrymme för att själv styra och ställa.  

Svar på tråden Hur roar man en 15-årig tjej i Stockholm?