Inlägg från: susannapanna |Visa alla inlägg
  • susannapanna

Hur roar man en 15-årig tjej i Stockholm?

Min tonåriga systerdotter (15 år) kommer och hälsar på mig här i Stockholm under en helg i sommar. Glad Hon bor annars med sin familj i en mindre svensk stad. Vi har inte en jättenära relation men jag vill såklart att hon ska få en kul och mysig helg här med mig och min man. 

Vad i hela friden ska vi hitta på med henne? Jag har dålig fantasi känner jag... Vi är inte så mkt för Gröna Lund, så vad finns det annars? Det var ju några år sedan man själv var tonåring och jag har inte alls koll på vad ungdomar av idag gillar att göra Tungan ute... 

Vi har ingen särskild budget - bara det blir kul och bra! 

Tips, tips, tips?!?!

• Svar på tråden Hur roar man en 15-årig tjej i Stockholm?
  • susannapanna

Tack för många bra tips hittills!

Ja, shoppa tror jag kan gå hem faktiskt. Är själv lite av en shoppingälskare. Jag bjuder henne gärna på några plagg eller produkter! Vill bara inte att hon tror att jag försöker "köpa" henne.

Hon är också en väldigt aktiv tjej - spelar basket och handboll. Hon gillar även att fotografera, har jag förstått. Kanske fotografiska? Eller en fotokurstimme med nån fotograf?

Fler tips? 

Ska bli jätteroligt att ha henne här! 

• susannapanna

Hehe, ja jag kanske tänker för stort... Men det är bara för att jag så gärna vill att det ska bli bra! Ska försöka slappna av

Jag är nog

• susannapanna

lite skadad av att hålla på med planering av flera av mina vänners möhippor! Allt ska vara en aktivitet...

Svar på tråden Hur roar man en 15-årig tjej i Stockholm?