Inlägg från: nostalgi |Visa alla inlägg
  • nostalgi

Hur roar man en 15-årig tjej i Stockholm?

Tjahh, Gröna lund, är väl ingen höjdare när man är 15, eller? Har ni möjlighet, så fråga henne vad hon har lust till? Shoppa, brukar väl de flesta tycka om, fika på mysiga ställen, bada?

Allt beror ju på hur HON är, vilka är hennes intressen? Kanske kan ni ta reda på det? Kanske är hon den "lugna" typen som gillar gå på museum? Kanske vill hon bara ta det lugnt? Välja några bra filmer och mysa, med er?

Ställ inte för höga krav på er själva, det är ju bara en helg. Fråga henne, eller mamman, är mitt tips. Ta' dagen som den kommer?
    Kanske gillar hon att sova länge?, Då kanske hon känner sig "otacksam", om ni har för mycket "inplanerat"?..

• nostalgi
    Nyfiken gul skrev 2012-06-22 13:26:08 följande:
    kanske leta upp ett fint havsbad och packa en generös matsäck med och bara njuta på stranden kan vara utmärkt. En liten radio, något att läsa och något gott att stoppa i munnen. Så kan man tillbringa många timmar . Och även om hon inte badar så kan det ändå vara en ide att lägga sig och slappa och sola.

shopping är väl också intressant om man är i den åldern. Kista galleria , globen shopping eller bara vandra runt på måfå i centrala delarna och shoppa där man känenr för kan vara intressant.  Kanske har hon en butik hon är extra sugen på att besöka?  tex nån sån här Punktshop -butik?

sen skulle jag nog inte boka en massa saker - jag skulle nog mer se över vilka alternativ det finns och sen fråga henne vad av allt hon skulle kunna vara intresserad av.
    Ha, ha du skrev ju i princip exakt samma sak, som jag?
  • nostalgi
    susannapanna skrev 2012-06-22 14:30:13 följande:
    Tack för många bra tips hittills!

Ja, shoppa tror jag kan gå hem faktiskt. Är själv lite av en shoppingälskare. Jag bjuder henne gärna på några plagg eller produkter! Vill bara inte att hon tror att jag försöker "köpa" henne.

Hon är också en väldigt aktiv tjej - spelar basket och handboll. Hon gillar även att fotografera, har jag förstått. Kanske fotografiska? Eller en fotokurstimme med nån fotograf?

Fler tips? 

Ska bli jätteroligt att ha henne här! 
    Ja, ja, gå shoppa då, du behöver inte köpa någonting, om hon inte liksom "vill". Proppsa inte på. Antagligen har hon med sin kamera då. Slingra ner genom gamla stan, och låta henne plåta, det hon känner för. Varför skall du ge henne någon fototimme hos en fotograf? Ja, vet ju inte vad du vill med den tösen, men vad jag förstår är du hennes moster? Har du väldigt gott om pengar, kqn du ju göra i princip vad som helst? Men varför inte bara ha henne som en mysig liten gäst?, Varför ställer du så stora krav på dig själv??  Tips, och tips, du har ju redan fått många, det är ju bar en helg, kanske vill hon bara ha en lugn helg?
  • nostalgi

Jag är ju förvisso inte mamma til en 15-åring, men det var inte så längesedan jag var det: "fråga henne? " Tror mest på att hon bara vill ha det lugnt, och intresant var att du nämde hennes fotointresse! Strosa ut i stan,fokusera  på gamla, då tar hon nog x antal foton, och er nöjd med det! Fika på något mysigt ställe, och UPPS, då gick den helgen!Solig

Svar på tråden Hur roar man en 15-årig tjej i Stockholm?