Bilbarnstol 9 mån med isofix?
Några stolar med isofix för större barn, alltså stol nr 2 efter babyskyddet! Annars kikar på Britax hi way? Någon som har den? Verkar ju bra, skillnad på den och Two way?
Några stolar med isofix för större barn, alltså stol nr 2 efter babyskyddet! Annars kikar på Britax hi way? Någon som har den? Verkar ju bra, skillnad på den och Two way?
Besafe izi kid har både med och utan isofix. Vi kommer gå över till den med isofix när dottern växt ur babyskyddet (Besafe izi sleep).
Axkid kidzofix den är superlätt att montera eftersom underförankringsbanden drar åt sig själv, huvudstödet ställer också in sig själv i rätt höjd när man drar åt selen och den är den enda stol med isofix som man efter 18kg och även innan kan spänna fast med bälte också. Dessutom är den stor så barnet kan sitta bakåt länge men tar inte så stor plats i bilen. Andra isofixstolar klarar bara 18kg och ska man åka med en bil som inte har isofix så funkar inte stolen där.
Vi har kidzofix nu efter att ha testat 2 andra innan och är jättenöjda. Axkid är ett nytt svenskt märke.
BeSafe iZi kid X3 kan jag varmt rekommendera, mycket säker och med bra extra grejer som underlättar vardagen så som flera vinkelpositioner för stolen, magnetfästen för bälte vilket underlättar när barnet skall in och ur stolen, barnet sitter högt och ser bra ut genom fönstret ! Dock tar den en del plats i bilen.
Jag tycker att izi kid är pytteliten! Min 3-åring har vuxit ur den för länge sen! Jag skulle välja britax maxway, en av de största stolarna just nu som även passar bra för bebisar.
du kan ju alltid kika in här: www.familjeliv.se/Forum-3-101/m50039594.html
största bilbarnstolen är britax two way, den åker min 3½åring i (båkåtvänd såklart)
Skall tilläggas att bakåtvända stolar med isofix endast är godkända upp till 18kg.