• Svar på tråden hur fasen ska ja montera cykelbarnstolen på cykeln?
  • Mandel

Var det inte med någon beskrivning så ska du kontakta butiken och be dem att maila en till dig.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Sweet life

Ganska enkelt. Konsolen/fästet på stolen ska fästas på cykeln och sen stoppar man i cykelstolen...

Annars kan du ju kolla i bruksanvisningen som följer med...

• vadvardetjagsa
    Sweet life skrev 2012-06-13 10:18:44 följande:
    Ganska enkelt. Konsolen/fästet på stolen ska fästas på cykeln och sen stoppar man i cykelstolen...

Annars kan du ju kolla i bruksanvisningen som följer med...
    jag har kollat i bruksanvsingen, men fattar inte?ska den som sätter fast stolen på pakethållaren sitta fast först? eller ska ja sätta fast den på stolen först och sedan på pakethållaren?
  • Sweet life
    vadvardetjagsa skrev 2012-06-13 10:24:33 följande:
    jag har kollat i bruksanvsingen, men fattar inte?ska den som sätter fast stolen på pakethållaren sitta fast först? eller ska ja sätta fast den på stolen först och sedan på pakethållaren?
    Men varför använder du inte snabbfästet? Det skruvar du runt ramen vid sadelpinnen?
  • vadvardetjagsa
    Sweet life skrev 2012-06-13 10:27:42 följande:
    Men varför använder du inte snabbfästet? Det skruvar du runt ramen vid sadelpinnen?
    vilket snabbfäste? de finns två fästen, en tråd som finns fast under stolen. Samt den där långa svarta som man fäster vid sadeln.
  • Sweet life
    vadvardetjagsa skrev 2012-06-13 10:29:10 följande:
    vilket snabbfäste? de finns två fästen, en tråd som finns fast under stolen. Samt den där långa svarta som man fäster vid sadeln.
    Ja, det är det svarta som jag menar.... Det s.k. snabbfästet! Ta bort sadeln ur det, skruva isär det, skruva det runt stången så att det sitter ordentligt i rätt höjd så att stolen vilar mot pakethållaren, sen drar du åt ordentligt hårt. Sen fäster du tråden under stolen runt pakethållaren...
  • vadvardetjagsa

När jag sätter fast fästet på barnstolen och försöker sätta fast den under sadeln så tar de emot. Kan de vara så att sadeln är för långt nere och att jag behöver höja den?

• vadvardetjagsa
    Sweet life skrev 2012-06-13 10:33:07 följande:
    Ja, det är det svarta som jag menar.... Det s.k. snabbfästet! Ta bort sadeln ur det, skruva isär det, skruva det runt stången så att det sitter ordentligt i rätt höjd så att stolen vilar mot pakethållaren, sen drar du åt ordentligt hårt. Sen fäster du tråden under stolen runt pakethållaren...
    okej. Jag måste hitta verktyg så jag kan skuva bort sadeln...
  • Sweet life
    vadvardetjagsa skrev 2012-06-13 10:55:58 följande:
    okej. Jag måste hitta verktyg så jag kan skuva bort sadeln...
    Varför det?
  • vadvardetjagsa

så ser den ut just nu
  • Sweet life
    vadvardetjagsa skrev 2012-06-13 11:03:43 följande:

så ser den ut just nu
    Ja, du behöver höja sadeln lite och dra stolen lite bakåt...
  • Sweet life
    Isbit skrev 2012-06-13 11:06:45 följande:
    men har du ingen pakethållare?
    Det ser du väl att hon har?!

Pakethållaren är UNDER cykelstolen, precis som det SKA vara...
  • Isbit
    Sweet life skrev 2012-06-13 11:08:12 följande:
    Det ser du väl att hon har?!

Pakethållaren är UNDER cykelstolen, precis som det SKA vara...
    ser bara ut som en kort stump
  • Sweet life
    Isbit skrev 2012-06-13 11:08:45 följande:
    ser bara ut som en kort stump
    Har du kollat på cykeln i länken som ligger i trådstarten?
Svar på tråden hur fasen ska ja montera cykelbarnstolen på cykeln?