• Pycke

14år&gravid

Ungmammafjorton skrev 2012-05-22 20:02:44 följande:
    Oj, va mogen du är. Not. Du är ju ett tydligt bevis på att mognaden ej sitter i åldern. Det min mamma hjälper mig med är tak över huvudet, inget annat. Får inte ett öre av henne. Hon har inte betalat nåt till mitt barn så oroa dig inte. 

Fast en 5 månaders bebis är ju i princip gratis.. Hon kommer behöva hjälpa dig  när du börjar skolan igen, om du inte får något typ av bidrag. :) 
  • Pycke
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 21:18:32 följande:
    Pycke: En bebis är inte gratis. Allt kostar ju. Vagn, blöjor, kläder, nappar, bebissäng, m.m. Jag tycker fortfarande det är fel att TS skaffat barn. Var får TS pengar ifrån? För att ha råd måste ju TS leva på soc. Och det tycker jag är fel. Spelar ingen roll om man är 14 eller 40
    Min ettåring kostar MAX en tusenlapp i månaden om ens det. Då är blöjor, tvättlappar, nappar och mat inräknat för henne. + allt annat hon behöver.

Och barn blir trots allt dyrare med åren. :) 

Men räknar man med ALLT som ska inhandlas blir dem självklart dyra, men sparar man och håller väl i sina pengar (barnbidrag + föräldrapenning) så är det ingen fara. Det blir svårare när föräldrapenningen försvinner och kläder förstörs på dagis och regnställ som läcker igenom och så vidare! :)
  • Pycke
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 21:31:56 följande:
    Pycke: Som du säger så blir barn dyrare. Men vart ska TS ta pengarna ifrån när FP försvinner? Hon har ingen utbildning och kan ju inte få jobb. Och enbart barnbidraget kommer inte räcka.
    Det är det jag menar, hon låter väldigt stolt över att klara sig själv. Men jag tror inte att hon förstår hur det blir så fort FP försvinner. Som du säger, hennes mamma kommer vara tvungen att betala för barnet vare sig hon vill det eller inte.

Menar absolut inget illa mot dig TS. Men jag känner fler unga mammor som tänker ungefär likadant som du och shoppar upp sina pengar för att dem "har råd med sina barn ändå". Men dem kommer inte leva glassigt för evigt!
  • Pycke

Lämnar tråden nu.

Önskar dig all lycka TS (även om jag låter väldigt negativ angående din ekonomi). Jag vet hur det är, och det är inte lätt. :)

Kram på dig! 

Svar på tråden 14år&gravid