nettizmedman1 skrev 2012-05-15 18:58:40 följande:
Antagligen flyttar man sig, eller så anpassar man sig... alternativt försöker man undvika problemet.
I Sverige lyder man under svenska lagar och regler oavsett om man vill de eller ej. I Iran lyder man under deras lagar och regler och i Japan under deras. De här handlar inte om att vara överlägsen utan snarare att ha ett ramverk och utgå ifrån.
Om du vill byta ut den svenska kulturen i Sverige då är de du som kommer och domnerar, inte tvärt om. Saknar du helt självdistans?
nettizmedman1 skrev 2012-05-15 19:09:13 följande:
Tror jag ska köra med de nästa gång skatteverket skickar deklerationen...
Jo men Sverige är rätt okej, men jag gillar inte att betala skatt, och de är egentligen de enda problemet. Så i stället för att flytta, så väljer jag att helt enkelt inte betala skatt....
Ska se om de bemöts utan problem, jag menar de måste ju respektera min åsikt med?
Jag tror jag förstår bättre hur du menar, men jag är bara så trött på "om du inte gillar det kan du väl flytta" som om det vore världens enklaste grej. Nu handlar det ju inte om lagar, utan om olika syn på uppfostran. Det fattar du väl skillnaden mellan att inte vilja betala skatt, och att låta barnen springa vilt på lekplatsen!
Jag följer alla LAGAR där jag bor, men jag uppfostrar inte mina barn efter alla seder.