Juni-barnen
Vilken fin förlossningsberätteslse Emma Stark. Grattis till dottern!
Vilken fin förlossningsberätteslse Emma Stark. Grattis till dottern!
Är det någon som vet när hormonutslagen brukar försvinna? Förra helgen blossade de upp mycket så nu är han alldeles rödflammig, prickig o torr i ansiktet. (Han blir 8v imorgon.)
Algot är superprickig. BVC-sköterska säger att det är hormonprickar. Jag tycker att det ser ut som någon sorts utslag. Han har utslag i hela anisktet som har krupit mer på bröstet och i nacken. Så vi fick rådet att smörja med en mild kortisonkräm. Vi får se om det blir bättre.
Förra veckan fyllde Algot 2 månader, o vi var på bvc. 6310g (3280g) och 59 cm lång (49cm)
Jag o min man bor just nu i en 3.a med Algot o en katt, i västerås. Men i höst flyttar vi till villa.
Nu har Algot svichat förbi 2 månaders strecket.
6310g och 59 cm huvudomfång på 39,5 cm.
Ang. hormonprickar utslag så har jag lagt upp bilder på Algot på bloggen från när det var som värst.
ivantanpavarmini.blogspot.se/2012/07/hormonutslagprickar.html
Jag trodde det var komjölksproteinallergi, men barnläkaren och BVCsköterskan sa att det var hormonprickar samt möjligen värmeutslag. Vi har behandlat med mild kortison samt smörjer hans ansikte med miniderm flera gånger / dag och nu ser det riktigt bra ut igen.
Jag ska på efterkontroll nästa vecka - jag ska fråga om min BM tycker att kroppen är i så gott skick att vi kan sikta på ett syskon ganska snart.
Vi har bokat kyrka för dop den 20 oktober, ganska sent med i och med att vi köpt hus och flyttar i slutet av september är det så mycket annat som ska hinnas med innan dess.