• Tesssi

Juni-barnen

Baby1112 skrev 2012-06-07 02:45:01 följande:
    Tredje natten på bb. Börjar få seriös hemlängtan!!! Hoppas alla prover och värden ser bra ut senare idag så jag får åka hem till min dotter och min man. Saknar mina egna saker. Egen säng, egen toalett och dusch... Ja, allt sånt där...

Men det är ändå lite mysigt. All denna tid att ägna åt bara lillebror och mig själv. Har varit lyxigt på sitt sätt...

Just nu äter han. Nåja, suger iaf. Nån som fått hemska eftervärkar när mjölken liksom rinner till? Har inte känt något innan nämligen, men mjölken är på väg och nu gör det skitont!!! :(
    Jag fick riktiga eftervärkar när mjölken rann till och Algot lärt sig amma ordentligt.
  • Tesssi

Grattis LillaGrynet!

Kul att du delar med dig av din förlossning

• Tesssi

Algots kurva pekar också rakt upp.
    3280g, 49 cm när han föddes och igår vid 3v+4dagar så vägde han 4210g och var 54,5cm lång. Jag undrar var detta ska sluta.

Han har ont i magen på kvällarna, troligen för att han suger i sig mycket luft eftersom jag har stark utdrivningsreflex.

• Tesssi

Några frågor...

Är det fler än jag som har en klängapa till bebis?

Algot blev 4v igår o senaste dagarna duger bara jag, inte maken. Han vill inte heller sova själv någon del av dagen. Hur gör man för att klara av att göra nåt under dagarna? Jag har en bärsjal, som är guld värd när han kan tänka sig att sitta i den.

Han blir ofta stirrig när vi försöka lägga honom på kvällen, har ni nåt tips på hur jag kan minska detta? Ska jag prova att lägga honom tidigare?

• Tesssi
    FiaA87 skrev 2012-06-20 10:48:56 följande:
    Inatt har Elbin sovit mellan 22:00 - 04:30. Jag blev helt förvånad när jag vaknade! Skönt att få lite Sammanhängande sömn!!! Sover era bebisar bra? Ha en bra dag !!
    Grattis till den långa sömnen. Flört

Algot sov mellan 22.45-3.00 i natt, vilket är längre än han sovit på några nätter. Han har svårt att komma till ro vår lille kille.
  • Tesssi
    zenoble skrev 2012-06-20 13:29:36 följande:
    Skönt ni som fått sova lite! Elias sov 23-03 efter liite ersättning efter amning. Var på BHV och han har gått upp 300 g och växt 3cm på 9 dagar!! Helt sjukt.. Då trodde jag att jag inte hade någon mat och för att jag bara ammar från ett bröst. Han äter iof väldigt ofta.. Tog ett blodvärde med när jag ändå var där, vilket visar att jag är uttorkad, då järnvärdet var skyhögt.. Så det förklarar denna trötthet och att jag känner mig helt orkeslös. Så nu ska jag ösa i mig vatten
    Skönt att du fått svar o att det finns en enkel lösning på problemet - vatten.

Var till BVC med Algot idag, upp 400g på 6 dagar, till 4635g, förra gången mättes han, då var han 54,5 cm. Snacka om att de växer mycket just nu. Cool
  • Tesssi

Sa ju i junibarn tråfen att jag hoppades på att komma i min Rättviksdräkt på midsommar, och den satt som en smäck trots att Algot bara är 5 veckor. Tack kroppen för det!

• Tesssi
    Annelie81 skrev 2012-06-25 09:39:03 följande:
    Tesssi - här med! 3 veckor blir Ludwig idag och alla grav.kilona är borta! Så jäkla skönt...och då har man bara suttit och ammat och gottat sig i soffan. 
    Jag har fortfarande ca 3kg kvar och 2,5cm i midjan, men men å andra sidan så väger säkert mina bröst mycket mer än innan så kroppen är nog så gott som tillbaka i normal form och jag har inte heller rört mig speciellt mycket, så skönt.

Hade tänkt gå en lång promenad idag men här vräker regnet ner, så det blir ännu en dag inne.
  • Tesssi

Vad säger ni om färger på barnens kläder?

Jag tycker oftast att det är så uppdelat mellan pojk/flickavdelningen. Jag vill gärna att Algot ska ha så många olika färger som möjligt på sig och inte bara blått och grönt.

Hur gör ni? Finns det några fler märken än Villervalla och PoP som har färgglada kläder som är lite mer unisexa?
    Skulle ni kunna klä er son i rött, rosa eller lila? om de färgerna var en del av färgställningen på t ex bodyn eller byxorna.

Vi har nyligen köpt en rödrandig pyjamas istället för en blårandig, för att vi tröttnat på pojk-facket.

• Tesssi

Tack för kommentarerna ang. val av kläder... Jag får leta på båda avdelningarna.

Svar på tråden Juni-barnen