Juni-barnen
Vilka underbara förlossningar! Jag hoppas det går lika bra för mig om två veckor :)
Vilka underbara förlossningar! Jag hoppas det går lika bra för mig om två veckor :)
Blir helt tårögd när jag läser allas förlossningsberättelser! påminns om min egen förlossning som skedde 27/5 som jag ännu inte hunnit skriva så tänkte göra det nu :)
Lördag 26/5 runt 21:00 kommer jag in på förlossningen orolig för att jag tycker fosterrörelsen avtagit.. ctg kopplas på och jag får höra att hjärtat slår som det ska.. närmare 22:30 tiden kommer läkaren in och gör ett UL och ser att bebisen har ryggen mot min mage och därför känner jag inte rörelserna lika tydligt men hon rör sig hela tiden.
Hon stoppar in fingrarna och känner att ja är öppen 1,5cm och trycker runt där(känns som hon trycker in hela handen och jag vet inte vad hon letade efter riktigt, kanske öppnade hon mig lite extra?!)
Jag åker hem igen och går o lägger mig runt 1:30-2:00
Jag vaknar igen runt 4:30 med hemsk mensvärk som snabbt blir till värkar.. skriver lite desperat här och undrar om nån kan förklara hur värkar känns men fattar sen att de inte kan va annat än värkar.. Börjar ta tid ganska direkt och ringer FL som talar om att ja ska ta tid på värkarna o hålla ut lite till eftersom ja bara va öppen 1,5cm kvällen innan.
Klockan 8:30 står jag inte ut längre och ringer FL igen som säger till mig att ja kan åka in och får gå runt lite där tills det är dags eftersom ja är så orolig...
9:30 kommer vi in och får ett rum direkt. Jag blir undersökt och ja visar mig ´vara öppen 5-6cm.
jag ligger med värkar fram tills 11:00 då läkaren ser att ja öppnat mig 7cm och bestämmer att öppna hinnan så vattnet forsar ut och jag börjar med lustgas..
11:45 föds vår lilla dotter 2505gr och 48cm lång.
Jag får höra sånna otroligt fina och peppande ord från båda barnmorskorna att jag är så otroligt stark och rena superkvinnan som gjort allt det här med första barnet så här otroligt fort och med bara lustgas att jag blir övertygad om att jag är en riktigt stark människa :)
Har varit suuuuupper orolig för förlossningen innan och att jag inte ska lyckas med ammningen men båda gick hur bra som hellst och visst känns det nu som att jag skulle kunna krysta ut 10 st till haha :p
Har inte hunnit skriva tidigare då ja inte kunnat reglera sömnen än men förhoppningsvis börjar jag och lilltjejen komma igång nu :)
Och förresten, ska inte glömma och säga GRATTIS ALLA NYA MAMMOR!!!!