sagofröken skrev 2012-05-11 12:21:06 följande:
Oj, det var en kavat ettåring som kan prata så bra och ta av sig kläderna själv! Vi övar och övar byxavtagning med vår 16 månaders men det är fortfarande knepigt för henne
Vet inte om jag har något vidare tips, men har ni provat att skippa pottan och köra toalett med liten ring istället? Kanske vill hon hellre göra som ni gör? Hon verkar ju ha jättebra koll på sina behov och bara själva "placeringen" blir knasig, så prova andra platser helt enkelt. Toa, badkar, gräsmatta, osv. Jag har även förstått att många som börjar potta barn över året övar med att sitta på potta/toa med kläder på tills barnet vant sig?
Haha, jag orkar inte räkna månaderna, hon är väl närmare två år än ett år, lättare att bara säga ettåring istället för 21 månaders, shit hon fyller ju snart
Toaletten vill hon inte alls sitta på, pottan kan hon sitte på med kläderna på på men toaletten är läskig :P
Hon verkar vilja kunna göra sina behov själv så badkaret är inget alternativ eftersom hon inte kan klättra i der själv utan att gra illa sig själv, gräsmatta funkar lika dåligt av samma orsak. Kanske att man lurar in henne i duschen på nåt sätt och sätter henne över golvbrunnen när kläderna åker av, om det funkar så är det ju bara att lämna den dörren öppen så kan hon gå själv. Från golvbrunn till toan en halvmeter därifrån borde det inte vara så stort steg om man sätter dit en ring o en pall så hon kommer upp själv när hon är redo...