• imicca

Ingen blödning, inget x?

Hej igen!
    Känns som om jag blivit något av en "stammis" i dessa forumen, har så mycket funderingar och man kan ju inte ringa barnmorskan varje dag :)

Nu undrar jag en liten sak, och då från er som har egna erfarenheter.
    Förra året hade hade jag ett x i vänster äggstock. Det upptäcktes tidigare än vanligt, de kunde inte ens avgöra vilken vecka jag var i. Åkte in akut pga blödningar och oro för missfall, hade inte särskilt ont.
    Fick behålla äggstocken, eller om det va äggledaren, minns inte riktigt. Fick dock genomgå en titthålsop. Tror jag fick behålla den pga att det syntes i så tidigt skede, och har heller inte fått nån info om hur vida den e skadad eller ej?

Nu har jag fått plus på Stickan och e gravid igen, har inga blödningar alls och inte heller några konstiga flytningar. Har den vanliga molande värken ibland, som sägs va vanligt tidigt i graviditeten... Men kan även känna som ett "obehag" i vänster sida där mitt x satt, har inte mega ont, men det känns liksom som om det drar, och känns liiite ömt när jag trycker...

Undrar nu hur troligt det låter att det skulle vara ännu ett x? Jag har ju faktiskt inga blödningar som sist... Och det syns redan lite på min mage, trots att jag enligt barnmorskan bara e i vecka 4 ca. Är väldigt smal i vanliga fall.
    Ska till läkaren för VUL den 3e, och är såååå nervös...
    Tror ni att jag borde oroa mig så mycket som jag gör?? :/

Kramar till er!!

• Svar på tråden Ingen blödning, inget x?
  • imicca
    Linis8 skrev 2012-04-29 21:06:45 följande:
    Hej på Dej!
    Jag hade oxå ett väldigt tidigt X, blödde lite grann. Gjorde oxå titthåls op. Allt gick bra, skulel vänta 2 mens men de blev bara en. Var oxå sjukt nervös innan jag givk på VUL i vecka 8tror jag. De streckte och så i min mage oxå. kÄnde precis som du att jag hade ont där X:et hade suttit. Men de var ingen fara,allt gick bra.
    Håller tummarna för dig att det ska gå lika bra för dig. Vore underbart å få hör dig skriva här sen att allt gick bra!
    Lycka till!
    Åh vad skönt att det gick bra för dig!!! Blir så glad för din skull!
    Ingen är värd att gå igenom det helvetet en gång till! Inte ens en första gång =/

Ja jag hoppas verkligen att det går bra!
    Mitt HCG värde låg  på 30 igår (söndag)...så jag hoppas det betyder att det är bra iaf!
    Tog ett test till idag och ska även ta ett sista på onsdag...
    På torsdag ska jag på VUL, och jag HOPPAS verkligen att dom kommer att kunna ge besked...
    Gjorde ett VUL igår också...men då var det alldeles för tidigt att se... :( 
  • imicca

Slutade i missfall tyvärr :/

• imicca
    Linis8 skrev 2012-08-01 12:25:39 följande:
    Nej vad tråkigt! Beklagar verkligen! Hur mår du nu?
    Jo jag mår okej....
    Börjar dock tappa hoppet om att kunna få en normal graviditet.
    Precis haft ÄL och hade BMI igår, mensen har fortfarande inte dykt upp, men trots det så har jag inget positivt gravtest ännu =/ Så det blev nog inget denna månaden heller Gråter
Svar på tråden Ingen blödning, inget x?