• Anonym (drained)

Är ihop med en vampyr (på riktigt)

Jag är en tjej som är tillsammans med en manlig vampyr. Jag har träffat honom i precis 3 månader idag och min värld har verkligen blivit omskakad.

Vet att många här inte kommer tro på mig. Men ni som gör det, hur skulle ni gjort i min sits? Jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till längre för finns ingen IRL jag kan prata med om det här...mina vänner och min familj vet såklart ingenting. Det känns farligt. Men jag gillar honom verkligen och han får mig att känna mig trygg.

Skulle ni vågat berättat det för nån annan? Vill inte bli klassad som galen...

• Svar på tråden Är ihop med en vampyr (på riktigt)
  • Female power
    Dorian Ertymexx skrev 2012-05-02 15:39:46 följande:
    OK. Då ska vi ta det här på lägsta tänkbara nivå. Jag har en avlägsen släkting som tror att han är Jesus återfödd. Han får mediciner mot det. Varför ska han medicineras, men inte en som tror sig vara ihop med min avlägsna släkting (eller snarare den min avlägsna släkting tror sig vara)? Varför är en psykor mer OK ju fler som lider av den?

Lägsta tänkbara nivå? Vad fan, låt TS vara ifred och ta reda på dig själv istället besserwisser
  • Simon 681
    Female power skrev 2012-05-02 20:22:23 följande:

Lägsta tänkbara nivå? Vad fan, låt TS vara ifred och ta reda på dig själv istället besserwisser

Jo, men att posta en tråd på ett forum är ju internetvarianten av att skrika ut sina ideer på stortorget. Om man bara vill ha medhåll är detta inte rätt... forum.

Jag tycker det är en intressant debatt. 
  • Dorian Ertymexx
    Female power skrev 2012-05-02 20:22:23 följande:

Jag skulle vara en usel medmänniska om jag lät folk låta sig luras av andra eller sig själva.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • infragilis
    Dorian Ertymexx skrev 2012-05-02 15:39:46 följande:
    OK. Då ska vi ta det här på lägsta tänkbara nivå. Jag har en avlägsen släkting som tror att han är Jesus återfödd. Han får mediciner mot det. Varför ska han medicineras, men inte en som tror sig vara ihop med min avlägsna släkting (eller snarare den min avlägsna släkting tror sig vara)? Varför är en psykor mer OK ju fler som lider av den?
  • radwanska
    HelenFr skrev 2012-05-02 11:02:45 följande:
    Du kan inte helt bevisa att det är vanföreställningar precis som någon som tror på gud inte helt kan bevisa att det inte är det, och det är bättre att man är lite mer öppen för mer än det som är "normalt" än att vara inskränkt och trycka ner folk bara för att man tror att man har rätt.
  • un poco
    Anonym (drained) skrev 2012-04-28 10:56:23 följande:
    Han har två bröder. Båda upptagna dock tyvärr. ;)
    Anonym (drained) skrev 2012-04-28 11:58:24 följande:
    Jag skulle nog säga MINST 100 år bara utifrån hur han är som person. Svårt att beskriva men det känns som han har många normala livstider av erfarenheter bakom sig. Det andra hade du kunnat bara hålla för dig själv tycker jag. Du får tro vad du vill. Du har inte ens träffat honom.
    Är hans syskon oxå vampyrer?
    Då du skriver att du tror att han är minst 100 år gammal
  • HelenFr
    Dorian Ertymexx skrev 2012-05-03 01:13:16 följande:

Jag skulle vara en usel medmänniska om jag lät folk låta sig luras av andra eller sig själva.

Du är en ännu sämre medmänniska om du mobbar eller trycker ner någon.
  • Kattdamen
    un poco skrev 2012-05-03 10:23:02 följande:
    Är hans syskon oxå vampyrer?
    Då du skriver att du tror att han är minst 100 år gammal
    Hans syskon ska också vara vampyrer ja.
    En kopp te, tack.
  • Dorian Ertymexx
    HelenFr skrev 2012-05-03 12:08:41 följande:

Du är en ännu sämre medmänniska om du mobbar eller trycker ner någon.

Att försöka väcka en människa är inte mobbing.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Är ihop med en vampyr (på riktigt)