Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya
    ölburk2 skrev 2015-04-07 15:03:46 följande:

Lägg ner försvaret å satsa pengarna på välfärden, d.v.s på liv istället för död. DÖD = NATO (USA) = krigshetsare, å har inget med nåt fredsbevarande att göra ö.h.t.

Den dag krig å vapenskrammel skapar mer välfärd å ett bättre liv, än vad leva i fred gör, då ska vi satsa på kulor å krut.

Vad är välfärden värd den dag en makt vi ej valt tar över med våld?
  • Tom Araya

Suck...man verkar inte ta frågan på särskilt stort allvar utan tycker mest den är besvärlig...

Beslut om stärkt svenskt försvar
    kan försenas till hösten

Vårens försvarspolitiska proposition för åren 2016-19 riskerar att försenas till hösten, trots det skärpta säkerhetspolitiska läget. Några konkreta förhandlingar har ännu inte kommit igång. Samtidigt kan SvD avslöja att en central punkt ser ut att bli en förstärkning av det militära försvaret av Gotland.

www.svd.se/nyheter/inrikes/beslut-om-starkt-forsvar-kan-forsenas_4385665.svd

• Tom Araya
    ölburk2 skrev 2015-04-08 12:44:26 följande:
    Men inser du verkligen inte att det den väg du förespråkar är den misslyckade väg som använts i tusentals år, å den vill du vi ska fortsätta på.
    Idiotin med att lösa konflikter med vapenskrammel har aldrig nånsin fungerat, den vägen leder alltid, utan undantag, till fler konflikter längre fram.
    Man löser såklart inga konflikter med vapenskrammel, men du har uppenbarligen inte förstått vad vapenmakt fyller för funktion i internationella konflikter och när man försöker lösa dessa med fredliga medel.
    Å jag har inte minsta lust att delta i vad maktgalna makthavare hittar på, vill dom kriga så får dom göra det själva, själv väljer jag att flytta den dag när våra makthavare vill börja kriga.
    Mitt liv är mer värdefullt än att slösas bort på galenskaper som enbart leder till fler galenskaper.
    ...som att det bara hänger på våra makthavare...
    Det krävs minst två parter för en konflikt.
    1:a världskriget är et bra ex på vad som händer när folk inser vad krig går ut på, det att tillfredställa några få makthavare, å när folket fick nog å insåg vad det handlade om, ja då slängde man vapnen å gick hem, slut på krigandet helt enkelt.
    Det tvingade fram en "fred", en fred som eg aldrig var nån fred, makthavarna ville fortsätta, men utan nån som ville kriga, gick det ju inte.
    Så då fortsatte makthavarna med tokerierna med att dela upp länder helt utan tanke på vad det skulle leda till.., där å då startade 2:a världskriget.

Ett bra bevis på att vapen å tvång aldrig leder till nåt annat än fler krig å fler problem.
    Vapen i sig har föga med krig att göra. Det är viljan att strida för något och det gör man utan vapen om man inga har.
    Lösning är att dela upp resurserna så att alla får en acceptabel välfärd, men det kommer aldrig att ske än på mycket länge.
    Girighet, avundsjuka, hämdlystnad å rädsla är fortfarande de helt dominerande faktorerna som styr politikers handlande, å folket lyder.
    Om inte, ja då kallas dom dessertörer, (lands)förrädare, å rensas ut.
    Kommunism alltså!?
    Men vilka är dom rätta förrädarna? Självklart de som skickar ut folket i krig..
    Så lägg ner krigshetsandet, å arbeta för freden istället, krig å vapenskrammel kommer ändå aldrig att lösa nåt över tid, har aldrig gjort å å kommer aldrig att göra det. 

Att rättfärdiga krig är fan det dummaste som finns, att påstå att segrarna räddat världen eller annat trams är bara ett sätt för segrarna att komma undan med sin skit.
    Du har totalt missförstått vad försvar syftar till.
    Å blanda nu inte in bekämpande av mördarpack typ ISIL, dom har inget annat syfte än att sko sig själva.
    Tyvärr kan inte ens makthavarna enas om att bekämpa dom, utan vissa ser fördelar å understöder dom istället.
    Girighet, avundsjuka, hämdlystnad å rädsla är även där drivkraften hos makthavarna.
    ...och varför ska inte IS tas upp i diskussion om försvar och säkerhet?
    Vad är det de har som drivkraft som andra som startat krig inte haft?
    Hade Europas länder stoppat Tysklands upprustning, hade vi aldrtig haft nåt 2:a världskrig, men alla måste ju bara få ha ett "försvar", att vapen inte skiljer på försvar eller anfall, det verkar makthavare inte bry sig om, för vi måste ju kunna försvara oss..
    Analysera gärna varför Tysklands upprustning under 30-talet inte stoppades och hur den skulle ha stoppats om så hade gjorts. Återkom och beskriv din analys och slutsatser.
    Världen är galen, så det enda jag kan göra är att hålla mig undan, å inte bidra aktivt till mer våld, då har jag iaf rent samvete å det räcker för mig.
    Jag nöjer mig med att spela med i kapitalismens pyramidspel, leva gott, dra in tillräckligt med pengar, å skita i makthavarnas påhitt.
    Den dag pyramidspelet rasar ihop finns jag ändå inte längre.
    Du kan fly om du vill, det är svårare för en hel nation, dess samhälle och folk att fly.

Svar på tråden Alliansens försvarspolitik suger, jag är så jäkla less!