Inlägg från: Reflect |Visa alla inlägg
  • Reflect

Alliansens försvarspolitik suger, jag är så jäkla less!

Varför spammar du din egna tråd?

• Reflect
    Tom Araya skrev 2015-09-27 04:41:21 följande:

Spammar...vad menar du?

På flera sidor i tråden är du den enda skribenten.

Och du publicerar endast nyheter. Då kan man ju lika gärna ta fram en tidning. Diskussion i tråden uppstår liksom aldrig.
  • Reflect
    MEE83 skrev 2015-09-27 13:48:08 följande:

Folkbildningssyfte. Tack Tom, du gör ett bra jobb. 

Är själva definitionen av Familjeliv.se numera att det är ett utbildningscentrum?
  • Reflect

Jag bara inte ser poängen att använda ett diskussionsforum för att publicera nyheter som vilken annan nyhetsbyrå redan gör.

• Reflect

Jag tycker det är fel att använda Familjeliv för lobbyism. Här diskuterar man och byter åsikter med varandra, punkt slut.

• Reflect
    Tom Araya skrev 2015-09-28 00:49:13 följande:

Ingen sajt fungerar så att det ena utesluter det andra, så varför ska FL vara undantaget?

Det vore tråkigt om FL gick i fel riktning. Lobbyism är trots allt ovanligt på Forumsajter, vi bör försöka hålla det så.
  • Reflect

Lobbyism är när du publicerar nyheter som stärker dina åsikter, utan intresse för om de ifrågasätts eller ej.

• Reflect

Men det faktum att du fortsätter publicera dessa nyheter trots att tråden gapar tomt på andra skribenter tyder ju på att själva diskuterandet som sådant inte var din utgångspunkt med tråden.

• Reflect
    Tom Araya skrev 2015-09-29 03:01:53 följande:

Japp, folk behöver upplysas!

Men vill någon diskutera...be my guest...

Upplysta kan folk gott bli på egen hand. Underskatta inte människors förmåga att ta reda på saker.
  • Reflect
    familjenstyg skrev 2015-09-29 10:02:14 följande:

Då kanske det är dags att du börjar diskutera istället för att kritisera.

Det i sig är en diskussion, om än väldigt off topic. Allt utom länkar är per definition en diskussion.
  • Reflect
    Tom Araya skrev 2015-10-01 05:30:13 följande:

Varför då?

Reella hot saknas. Lägg pengarna på sjukvård istället.
  • Reflect
    Tom Araya skrev 2015-10-01 05:52:19 följande:

Svårt att bevisa och är dessutom inte ett primär aspekt för behovet. Skälet till det är helt enkelt att omvärlden förändras fortare än vi kan skaffa oss en försvarsförmåga, så den måste man ha hela tiden, om man ska ha någon.

Varför ska vi lägga mer pengar på sjukvård, behövs det?

Vad ser du som våra största hot då?

Det är klart att den offentliga sektorn är nedrustad.
Svar på tråden Alliansens försvarspolitik suger, jag är så jäkla less!