Stegrande ponny
Fick några tankar efter att ha läst inlägget vet inte om det är något vettigt men,men :)
Funderade hur frekvent är stegrandet? Går stegrandet att sätta i samband med något?
Stegrar den någon gång under tömkörningen?
Min ponny protesterar om han blir uttråkad dock sällan med att stegra men med andra saker som att bocka vägra gå eller gå ditt han vill om det är någon yngre ryttare på han, dock blivit mycket bättre efter mycket vuxen träning :) och att han fått tydliga gränser och en annan lust till livet.
Jag red ett russ ibland och han var en super snäll ponny men i galoppen började han bocka och hålla på och oftast åkte han ägare av då, så där av red jag han emellanåt och när jag inte åkte av så kände jag att något var fel han började bromsa och gick i otakt och vi fick han upp kollad av en equiteraput som hittade en låsning i SI-leden och någon annanstans och efter de upphörde allt bockande och krångel, han blev den super ponny han var.
Men eran verkar ju vara fräsch, kom bara på en tanke blir han ofokuserad innan stegringarna? eller kommer det bar pang?, red nämligen ett travar sto som sprang dåligt på banan så hon fick semester från travet ett tag och hon reste sig och höll på och söka saker att reagera för så fort hon inte fokuserade på vad jag ville... och när hon lyssnade enbart på vad jag ville gick hon som en klocka och lärde sig allt eftersom att fokusera på träningen och finna ro i det.