funderingar kring föräldrapenning
Hej!
Ska börja med att berätta att jag är otroligt glad över + tecknet i gravtestet häromdagen. Fick precis reda på det, så allting är väldigt nytt. Men jag funderar lite på det här hur vi ska klara oss ekonomiskt, min situation ser ut såhär: Jag är 22 år gammal, är färdig förskollärare i juni efter 3 heltidsstudier. Under studietiden har jag klarat mig på bidragsbiten, 2700 kr, o arbetat lite extra som timvikarie, samt sommarjobb oxå. Timvikarie timmarna har varit allt från 8h-60h. Innan jag pluggade var Jag deltidsanställd som butiksbiträde. I sommar ska jag arbeta heltid 4 veckor, samt lite extra utöver det. Sen är tanken att jag ska söka jobb from augusti, arbetsläget ser väldigt bra ut som f-lärare då det är stor brist. Så jag förmodar o hoppas på ett heltidsjobb, räknar med att kunna jobba till november iaf, då bebisen om allt går bra kommer i början av december.
Min pojkvän är för tillfället arbetslös, men har arbetar heltid från ett år tbx, han har förmodligen anställning snart igen.
Är det någon som.varit i.någon liknande sitauation, o är det lägsta nivå jag få klara mig, hur ser/såg era situationer ut?