• Anonym (undrar)

ska min man betala underhåll för mina barn?

jag har 3 barn som deras pappa har full vårdnad över.
    Jag träffar inte ens dem och har inte gjort på flera år.
    Jag har nu gift om mig, måste min nya man betala underhåll till barnen jag har med mitt ex?

Någon som vet? 

• Svar på tråden ska min man betala underhåll för mina barn?
  • Anonym

Du ska betala underhåll för dina barn, inte din man. Sen hur ni lägger upp hushållets ekonomi sinsemellan är ju upp till er att bestämma.

• Anonym (undrar)
    Anonym skrev 2012-04-23 14:00:31 följande:
    Du ska betala underhåll för dina barn, inte din man. Sen hur ni lägger upp hushållets ekonomi sinsemellan är ju upp till er att bestämma.
    räknas inte underhållet på våran gemensamma inkomst?
    jag är arbetslös medans min man arbetar heltid.
  • Anonym
    Anonym (undrar) skrev 2012-04-23 14:10:56 följande:
    räknas inte underhållet på våran gemensamma inkomst?
    jag är arbetslös medans min man arbetar heltid.
    Nej, din man är inte försörjningsskyldig för dina barn - det ansvaret bär du själv.

Sen om ni väljer att ha gemensam ekonomi och dela på alla utgifter, det är ju upp till er?

• Anonym

Nej, det räknas på dina inkomster och dina förutsättningar att betala. Men eftersom din nya man rimligen betalar en del av hyra etc. så kommer du ju ha mer pengar över som du kan betala i underhåll till dina barn nu.

• Errol Flynn
    Anonym skrev 2012-04-23 14:18:25 följande:
    Oj fy stackars barn!!
  • sextiotalist

Eftersom du är arbetslös så kommer du inte upp i så höga inkomster, så troligen måste fk fyllnadsbetala för dina barn, då är det endast din inkomst de går på rakt av.

Ring fk och kolla av vad som gäller. 

En snabb koll, du skall betala omkring 630 kronor per barn och månad om du har full a-kassa, staten kommer att lägga ut ungefär samma belopp. Men de tittar 2 år bakåt i tiden, så har du tjänat mer då, så får du betala mer         

• Anonym

du betalar underhåll för dina barn.
    din nya man har inga skyldigheter att betala 50% eller så på underhållet såklart!

• Anonym (undrar)

tack för alla svar!

Svar på tråden ska min man betala underhåll för mina barn?