• Dr Mupp

Täcker du över barnvagnen med en filt när det är varmt för att skydda barnet mot solen?

Självklart inte, har solkeps istället på vagnen.

Här är en produkt som just främjar tänket att täcka för allt luftintag så att bebisen blir kokad i vagnen. http://www.syskonhuset.se/barnvagnstillbehor/290-barnvagnsdraperi.html 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    Mariohn skrev 2012-04-19 20:11:01 följande:
    Jag är inte förvånad. Föräldrarna är förmodligen syskon med varandra. 
    Inavelsgraden måste vara hög i Sverige för det är många som går runt med helt täckta vagnar. 

Själv blev jag utskälld av en mamma när jag sa att hon skulle öppna upp till sin bebis. Juli 30+ ute. Bebisen låg i vinteråkpåse samtidigt som mamma gick runt i linne och kjol. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    Epic Fail skrev 2012-04-19 21:26:15 följande:
    Uhh, stackars barn ... Kan det inte gå riktigt illa i vissa lägen? Typ faller in i koma eller någon om de blir för varma? Börja krampa?
    Jo, de kan dö. För 9 år sen snart så hade vi en nyfödd som låg i kortärmad body i en öppen liggvagn med endast parasoll som solskydd. Nästan det var för varmt. 

Vi såg en vagn med uppdragen sufflet och fördragen fotsack och tänkte att det måste vara varmt i vagnen. 45 minuter senare såg vi samma vagn. Då stod den brevid en ambulans och personalen höll på med bebisen. I vagnen låg en åkpåse också. Bebisen hade med största sannolikhet fått värmeslag. 

Det är därför jag reagerar så starkt på heltäckta vagnar. Jag kan inte få bort den där bilden av personalen som håller på med bebisen som blivit överhettad. 
  • Dr Mupp
    Epic Fail skrev 2012-04-19 21:38:56 följande:
    Fy vad hemskt! Fruktansvärt! Hur kan man inte förstå att det blir för varmt? Förvånad Vet du hur det gick sedan för bebisen?
    Jag vet inte, jag hoppas den klarade sig. Vi gick ju bara förbi ambulansen så vi såg aldrig riktigt vad som hände.
  • Dr Mupp
    Natulcien skrev 2012-04-20 08:23:10 följande:
    Va!?. Du menar att det t.o.m. säljs filtar att täcka över vagnen med!? Gud, så sjukt!
    Japp, jag har länkat till en suffletstäckar filt i tråden, helt sjukt.
Svar på tråden Täcker du över barnvagnen med en filt när det är varmt för att skydda barnet mot solen?