Hjälp mig med dressyrsadel
Ok, jag testar gärna! Det handlar ju lika mycket om vad som passar mig som vad som passar hästen. Om den ligger bra på henne men inte passar mig, så kan jag lika gärna behålla den nuvarande skogsluffarkudden.
Ok, jag testar gärna! Det handlar ju lika mycket om vad som passar mig som vad som passar hästen. Om den ligger bra på henne men inte passar mig, så kan jag lika gärna behålla den nuvarande skogsluffarkudden.
Tack, vad snällt!
Äh, nu har vi bokat tid för sadelutprovning på Glada Hästen i Spiltan i Västerås på torsdag. Få se om det kan leda till något.
Det lovar jag!
Shit, vilken dag! Men nu är jag med dressyrsadel - en Santa Cruz Arhtur Deluxe blev det. Skitskön! Nu återstår att rida lite mer i den, den ligger jättefint på hästen och den ger mig fint stöd i sitsen. Även min medryttare tyckte om den.
Det lär jag göra, haha! Helt otroligt vad det kändes skillnad på olika sadlar. Detta var den sista jag satt i och jag sade direkt när jag satt upp: "den här är det!". Den låg jättefint på henne också. Hon har ju lång och rak rygg och den här sadeln har ganska lång anläggningsyta (17,5"), så det gick fint. Bossorna är också breda och kanalen är rymlig. Tror att detta är en väldigt prisvärd sadel. Som jag fattar det är det en Jacson?