• JS85

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Ja precis! Det är jätte tråkigt. När jag väntade min dotter som kom i 36+5 så hade jag ju bara molvärk o sammandragningar o öppnade mig jätte smidigt...nu har jag ju MER ont med inte händer det något för det lixom.

Ont i svanskotan, strålar ner i benen, känns som att ungen trillar ur mig snart och ilar och trycker neråt, molvärk (som visserligen avtagit lite nu) har ju kommit slem under en veckas tid....ja...alla tecken som finns...
    Men i morgon får jag ju en undersökning till, så får väl se om det hänt något efter svepningen som jag fick idag.

Bebis var i natt för övrigt SJÖVILD..jisses...då va inte ungen värd mycket ;) Eller ingen...o jag ville gå i ide o komma tillbaka när allt var färdigt:P

• JS85
    Ann Lis skrev 2012-05-15 21:18:03 följande:
    JS85: usch va jobbigt, lider med dig.! :( 

Så du har fått en hinnsvepning, då måste vi hålla tummarna att liten kommer snart då! :)
    Tack Ann Lis!!

Ja, o ska ju få en i morgon med =) Så kan ju alltid hoppas. Det verkar ju funka för många, men inte alla såklart.
    Men det är ju moget o så. Har någon av er fått hinnsvepning?
  • JS85
    Ann Lis skrev 2012-05-16 15:24:34 följande:
    JS85: Tror jag kommer ploppa först, hur går det för dig nu, du skulle göra en till hinnsvepning idag va? Kanske du ligger på förlossningen redan, hoppas för din skull!! :)  
    Hej tjejer!

Ja, idag fick jag en hinnsvepning, o den kändes! Aj aj, men det gick rätt bra ändå faktiskt. Jag var något mer öppen, 3-4 cm, tappen mjuk, något kortare kanal kanske 1 cm...något bakåtriktat, men när hon drog så tror jag inte den var det efter:P

Bebis ligger riktigt djupt ner nu, kunde inte bli bättre sa hon. När hon gjorde svepningen så kände hon bebisens huvud som snurrade lite på huvudet just då, då tyckte hon synd om mig:P Det är ju så häftigt att hon rört på vår lilla skatt där inne tycker jag!

Jag hoppas innerligt nu att det tar sig. Nu när jag rör på mig så får jag mer ont nu, sammandragningar är jag ju van vid men det känns nu lite värre än tidigare. Men det är ju inte så konstigt som hon rörde runt där, men det är jag bara glad för att hon tog i lite:P Jag tror på hennes "magiska" fingrar. Eller vill hoppas rättare sagt.

Direkt efter så åkte jag o mannen till ica för att handla lite....det kändes lite dumt faktiskt för det drog igång direkt med sammandragningar. Visst...det var ju bra men samtidigt så sa hon att vila är precis lika bra, man ska inte pressa kroppen till något som gör ont. Så funkar inte en promenad så är det vila som gäller o sen så rek hon även färdknäppen :P Så den kör vi nu någon dag så får vi se=)

Ser att fler haft mycket sammandragningar o molvärk idag! Hejja!! Hoppas att det tar sig nu!!!
  • JS85

Hinnsvepningen gjorde iaf lite nytta tror jag. Hade mycket starka sammandragningar hela kvällen in på natten igår, sen tog jag en alvedon o försökte sova lite. Sov mycket oroligt o magen var stenhård. Men någon timme fick jag allt.

När jag vaknade så var allt borta kändes det som, men lite slem har kommit under dagen och nu (efter en liten färdknäpp) så kommer det stark mensvärk i både rygg o mage som kommer och går + att jag har fått gått på toa.
    Så det KANSKE sätter igång något....iaf så lär jag ju öppna mig mer tills nästa vecka (ska dit på onsdag igen o då kommer hon göra en till svepning o känna efter)

Men som sagt...har haft några värkar som jag andades igenom....börjar få lätt panik och sa just till maken att jag tänker inte föda barn...jag vägrar!

När min dotter föddes så gick mitt vatten först o 10 minuter efter kom min första värk. Allt tog 2,5 timme, O då var jag redan på plats på förlossningen....men nu då?! När ska man åka in? Hur länge ska jag vänta? Om jag öppnar mig som sist, kommer det gå ännu fortare då? Jag vet varken ut eller in, o det är väl det som oroar mig mest antar jag....

Som ni skrivit i tråden att våra män ska ha eloge för våra "gnäll" så håller jag inte med er ;) Jisses....tänk er...OM de var gravida....De hade nog gnällt lika mycket som vi gnällt under 9 månaders tid, på EN dag....HAHA. De hade inte överlevt det här som vi går igenom. Jag är inte den som klagar varje dag eller är ett hormonmonster, men jag tycker inte det minsta synd om alla män :P

Butterflie: Jag fick oxå så en gång, vet inte vad det berodde på. Men kanske att man inte är så rörlig längre. O sen är det ju ett ständigt tryck neråt. Gör ju sjukt ont!

Ann Lis: Hoppas att det ordnar sig för er gällande jobb o ekonomi! Usch, det är ju så jobbigt gällande sånt.

Kia82: Ja, nätterna är inte roliga nu alltså! Känns som att man sover mindre o mindre för varje dag. Men iof, det lär man ju göra nu ett tag fram över, så det är kanske bra att "öva" lite innan antar jag:P Längtar som bara den efter en natt utan mage :P Bara att kunna vända sig i sängen...åååhhh...

Polarlantis och TereseL : Skönt att de ligger så djupt ner!!

Nu blev det lite mycket här, men men :P

• JS85
    Kia82 skrev 2012-05-17 19:56:16 följande:
    Vi färdknäppade här efter lunch och framåt senare eftermiddagen fick jag som riktig ordentlig magknip och väldigt "pruttig" om man kan säga så. Nu för 1,5 h sedan fick jag rejält ont i ryggslutet och eftersom jag varit utan förvärkar hela dagen så tänkte jag direkt på värkar, dessa har sedan hållit i sig med 20 min mellanrum sedan dess och jag har varit på toaletten två gånger och gjort nr 2. Det trycker och ilar neråt emellanåt och när jag kände efter på tapen nyss så fick jag in två fingrar mot tidigare en så visst händer det grejer.
    Det låter ju jätte bra!!! Hejja!

Här känns det inte mycket längre..usch vad deppig jag är! Så mycket sd som jag hade igår....skulle ha rört mer på mig eller haft sex direkt :P Men har verkligen inte orkat....

Nu har jag svinont i svanskotan ?! Någon mer som har/haft det?
  • JS85

Samma här Kia82, mer av slemproppen...mensvärk, molande i ryggen, starka sammandragningar som kommer o går. Jag är SÅ trött på detta! Men jag hoppas på nästa vecka, men vill egentligen nu i helgen så slipper jag vara själv :S

Jag hade vattenavgång sist, o sen kom värkarna. ONDA värkar direkt...så jag är livrädd att vara själv :P

• JS85

Igår mellan 21 och 23:30 så satt jag och klockade" värkar", de var allt mellan 3-6 minuter i mellan dom o de höll i sig ca 40 sek eller nåt sånt. Det blev som en kraftig sammandragning samtidigt som det gick ut över korsryggen som sedan klingade av.

Jag ringde in o rådfrågade, eftersom mitt vatten gick sist o de onda värkarna kom efter det o jag öppnade mig på dessa "värkar", så ville de att jag skulle åka in (40 min till fl) . Fick lite panik där en sväng :P

När vi väl kom dit, så tog de en kurva, bebis hade puls mellan 180-190 ett bra tag, vilket inte va så kul att se. O mina värkar gick upp till 80 på den där (kommer inte ihåg hur det brukar vara?) Men sammandragningarna kom iaf regelbundet. Inget som gjorde ont som sagt, de kändes o sen molande värken såklart. O Sen fick jag ont i blygdbenet samt svanskotan. Jag var ff öppen 3 cm, tappen mjuk...något bakåt ff...

De ville hålla kvar mig, o gav mig en tablett att sova på. Även maken fick va kvar med mig, det va skönt.
    Men nu stannade det av, de gjorde dock ingen ny undersökning för o se förändringar.
    När jag kom hem vid 11 tiden så kom det mer slem med lite blod i...så antingen kom det från undersökningen eller så får vi se....kan ju hända närsom som sagt. Fan va drygt det var!

Nu ska jag äta pizza o sura lite...vi hade en färdknäpp förut, men har inte känt mer än vanligt....På onsdag blir det bm besök med hinnsvepning. :P

• JS85
    Kia82 skrev 2012-05-21 20:13:01 följande:
    Åhh här händer det åtminstonne grejer, tycker att det är helt dött här hos mig men det kom lite mer slem idag, alltid något.
    Hoppas att det snart drar igång ordentligt för dig. Spännande!!!Skrattande
    Slem är bra! Då går det frammåt=)

Ja...jag hoppas det, orkar inte gå såhär o va en tickande bomb. :S
  • JS85

Ann Lis: Tråkigt med allt krångel. Men det låter ju väldigt lovande gällande tappen! Att du oxå vågade ;)

Ja, det är ju innerligt mycket man vill göra o få ordning på. Vi lyckades oxå nästan pricka in samma bf som vår dotter. Hon fyller 3 år den 3:e juni och jag har ju bf den 4:e.....

Inatt kunde jag inte sova knappt alls....det kom en del blodblandat slem bortåt 4-5 tiden i morse, och det har kommit ett par gånger efter det idag. Det moler på rätt bra. Så nu har jag fått order att sova...(o det gjorde jag så jag tog igen natten lite) o sitta i soffan. Egentligen vill jag ut o röra på mig, men nu när maken jobbar så långt bort så vågar jag ju inte det heller. Så jag får vänta till kl 17 tills han kommer hem ifall vi vill få igång detta lite :P

Något är på g, o det känns i kroppen verkligen. I morgon ska jag till barnmorskan så får hon känna efter, är jag öppen mer så lägger jag in mig själv :P

• JS85
    Kia82: Haha...ja, samma födelsedag vill jag verkligen inte att de ska dela, så det får ju gärna bli ett majbarn nu så blir det inte heller samma månad :P Haha

Ja, det låter ju lovande iaf, men man vet ju aldrig som sagt. Det har ju hållit på sååååå länge nu med alla prematura sammandragningar, förvärkar, stannat av med bricanyl, alla spec-mvc besök...jag spyr på det! Men som sagt, så här hade jag någon dag innan dottern kom. Så jag hoppas verkligen nu! I morgon ska jag till bm så får hon kika, o ev göra en till hinnsvepning ifall det behövs :P

Ann Lis: Åh vilken toppen dag du har idag, god mat, frisk luft o lite sex på det ;) haha. Jag hoppas att det kör igång för dig! Åh tacos....det var längesen. Jag har fått "dille" på mos....mos och grönsallad. Inget mer....
    Ja, jag hoppas innerligt att det kör igång snart....det BORDE göra det. Iof ligger vi ju alla nära nu våra slutmål =)
    Bra att du packat nu iaf, bra att ha det gjort ifall det blir bråttom :)

Polarlantis:Jag är beräknad den 4:e juni enligt Rul, enligt mens den 28:e maj =) Ja, jag hoppas att det kör igång.
    Jag har ju under lång tid haft sammandragningar o sen att slemmisen släppt, precis så som du beskriver, lite små gele liknande klumpar. :P På tal om det här "trevliga" samtalsämnet :P Men nu är de rosa/aprikosa och har ökat i mängd. Så jag är glad för det lilla just nu ;) När är du beräknad?
    Hoppas att det går bra hos barnmorskan o att det inte annat med dig!
  • JS85

Hoppas att alla mammor mår bra i värmen och att ni har blivit ompysslade på våran dag idag :)

jag har kikat o läst lite via mobilen, men inte orkat skrivit. Bebis är ff kvar....men hart mycket mer förvärkar fram och tillbaka så nu vet jag varken ut eller in :P

Hejja Emelianzei! Gud va roligt!

Nu får gärna värkarna komma igång eller att vattnet går. Bf den 4:e, och jag vill verkligen inte att det blir till nästa helg då våran dotter fyller 3 år den 3:e =) Så det ska ju få vara hennes helg! Jag hoppas i början på veckan eller senast onsdag, då ska jag till min bm igen så får hon undersöka och göra en rejäl svepning om inge annat.

Kämpa på nu!!!

• JS85

Grattis till alla små! O hejja till alla som är kvar!

Den 29/5 föddes våran son Vide 3585 gram, 49cm lång, 17:45.
    Han kom på 1 timme! O den resan vill jag helst inte göra igen, utan bedövning och barnmorskan trodde att jag skämtade när jag sa att jag ville krysta (började på 4 cm och 1,5 cm av tappen kvar och öppnade mig på 30 min till fullt öppen) Sen blev det panikartat när det visade sig att jag hade rätt....tji fick dom. Men de få värkarna som gjorde att jag öppnades så fort var det hemskaste jag varit med om.. jag kunde inte ens profylax andas....

Ne...nu är vi nöjda :) O vi har kommit hem o alla mår bra. Ett ynka stygn fick jag med, o det var troligtvis från min första förlossning. Nu ska jag följa er tjejer!!!

• JS85

Tack!

Nej, jag har ju som sagt åkt ut o in för mina prematura sammandragningar som sedan hållt på länge i förvärkar.
    Så den 28:e åkte vi in då mer av slemproppen gått med lite blod i, jag var ju sen tidigare öppen 2-3 cm (var i flera veckor) o sen hade jag mer molande värk i ryggen. O då ville jag in på kontroll för jag ville inte föda hemma....

När jag kom in så var jag öppen 4 , o tappen hade kortats ner något mer. Så vi fick stanna kvar o dagen efter så beslöt dom sig för att hjälpa mig o ta mitt vatten. Det var skönt, men nervöst såklart!

Så de tog vattnet 13:30, o sen så tog det en stund, kände bara mina vanliga sammandragningar o lite molande värk. Sen 16:45 kolla hon mig, var öppen 4 cm o tappen var ff inte utplånad. Då tog jag några steg i korridoren o då kom värkarna från helvetet....o som sagt en timme efter så var han ute. Hemsk smärta. :S

• JS85

Grattis Cherish och Butterflie! Härligt att ni äntligen fått era små underverk :)

Hejja er andra, så spännande att följas åt :) {#emotions_dlg.flower}

• JS85
    Kia82 skrev 2012-06-13 12:34:25 följande:
    Hade ganska mycket molvärk igårkväll när jag la mig, har även känt av det när jag vaknat under natten. I morse kom det lite ljusrosa slem/flytningar som sen har fortsatt komma, dock bara liite åt gången. Fick ett jäkla tryck neråt i tappen för en stund sedan och vid sammandragningarna blir jag lätt illamående. Dock inga värkar än.
    Sen har jag varit på toaletten åtskilliga gånger idag också och gjort nr 2 tre gånger, kissat ännu mer.

För sjutton, nu får det banne mig vara dags!
    Nu är det på g med andra ord!!

Lycka till!!!{#emotions_dlg.flower}
  • JS85

STORT grattis Ann Lis! Äntligen kom hon, o vilken förlossning du fick vara med om då! Bra kämpat!

Jag kan inte lägga upp bilder här? Någon mer som har problem med det?

• JS85

ÄNTLIGEN Kia! GRATTIS!!!
    Va skönt att allt gick bra, ja, det är så skönt att komma hem tidigt, O skönt att vara pigg :)

• JS85

Mina midsommarbarn :) Alde o Vide. 4 veckor är han nu, otroligt vad fort det går!

• JS85

Hängde ju i den här tråden, men Vide kom ju den 29:e maj.
    Han blev igår 5 månader o den här bilden är tagen 14:e oktober. Han är en väldigt glad bebis, ålar sig på golvet och snurrar runt som en virvelvind. 

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?