Ann Lis skrev 2012-05-16 15:24:34 följande:
JS85: Tror jag kommer ploppa först, hur går det för dig nu, du skulle göra en till hinnsvepning idag va? Kanske du ligger på förlossningen redan, hoppas för din skull!! :)
Hej tjejer!
Ja, idag fick jag en hinnsvepning, o den kändes! Aj aj, men det gick rätt bra ändå faktiskt. Jag var något mer öppen, 3-4 cm, tappen mjuk, något kortare kanal kanske 1 cm...något bakåtriktat, men när hon drog så tror jag inte den var det efter:P
Bebis ligger riktigt djupt ner nu, kunde inte bli bättre sa hon. När hon gjorde svepningen så kände hon bebisens huvud som snurrade lite på huvudet just då, då tyckte hon synd om mig:P Det är ju så häftigt att hon rört på vår lilla skatt där inne tycker jag!
Jag hoppas innerligt nu att det tar sig. Nu när jag rör på mig så får jag mer ont nu, sammandragningar är jag ju van vid men det känns nu lite värre än tidigare. Men det är ju inte så konstigt som hon rörde runt där, men det är jag bara glad för att hon tog i lite:P Jag tror på hennes "magiska" fingrar. Eller vill hoppas rättare sagt.
Direkt efter så åkte jag o mannen till ica för att handla lite....det kändes lite dumt faktiskt för det drog igång direkt med sammandragningar. Visst...det var ju bra men samtidigt så sa hon att vila är precis lika bra, man ska inte pressa kroppen till något som gör ont. Så funkar inte en promenad så är det vila som gäller o sen så rek hon även färdknäppen :P Så den kör vi nu någon dag så får vi se=)
Ser att fler haft mycket sammandragningar o molvärk idag! Hejja!! Hoppas att det tar sig nu!!!