• TereseL

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Höst flickan skrev 2012-04-12 17:24:42 följande:
    Underbara ungar nästan jämnt
    Hehe ja, _nästan_ alltid ja
    Kia82 skrev 2012-04-12 17:52:13 följande:
    Min yngsta dotter kallar mig tjockis-mamma, det är liksom mitt nya nick nu för tiden, inte "mamma" utan bara "tjockis-mamma".
    Fick frågan av damen i affären nu nyss när det var dags och hon tyckte nog att min mage såg liten ut för hon höjde på ögonbrynen och såg förvånad ut när jag sa att det bara var 7 veckor kvar. Jag som själv tycker att jag fått en ganska så stor mage nu men men, jag är ju lång så andra uppfattar kanske inte den som lika stor som jag själv. Vissa får ju gigantiska magar men någon sådan har jag aldrig fått men det ska man kanske vara glad för eftersom magen försvinner ganska snabbt sen.
    Hehe de höjer på ögonbrynen över mina 7 veckor också, men det är nog av rakt motsatt anledning.
    Jag är rätt kort (159) och smal, så enda alternativet för mage och bebis att ta vägen verkar liksom vara framåt. Jag har en rejäl strutmage kan jag säga...  Och det har jag haft båda gångerna innan också.
    Min mage följer SF-kurvan, men i kontext till min litenhet i övrigt så blir alltså även en normalstor mage att se gigantiskt sprickfärdig ut...

Så var du glad ja, det ty 
    www.babydjungeln.se/ <-- Min väninnas tipsblogg för gravida samt föräldrar med barn 0-3 år
  • TereseL

Hm. Lyckades slinta med tummen och skicka iväg innan jag var färdig.

Var du glad ja Större delen av min mage försvinner relativt snabbt också, men delade magmuskler gör att den alltid kommer puta lite och att jag ska undvika sit-ups osv. Mkt planka-stående blir det...  

www.babydjungeln.se/ <-- Min väninnas tipsblogg för gravida samt föräldrar med barn 0-3 år
  • TereseL
    Butterflie skrev 2012-04-13 08:28:31 följande:
     fast 'finaste' kommentaren var nog: Åh mamma nu har du nästan lika stora tuttar som Maria (bonusmamman).
    Jaha tack för den televerket! hihi
    Hahahahaha. Charmigt ja Ibland får man påminna sig extra mycket om tanken som ligger bakom kommentaren, och den är ju ren kärlek iaf :)
  • TereseL
    Kia82 skrev 2012-04-13 14:21:18 följande:
    Måste bara få gnälla lite... Sablans vilket tryck jag har i bäckenet och neråt, det ömmar i hela underlivet och värker i blygdläpparna. Har även fått ont i ljumskarna. Minns inte att det kändes så med de andra men minnet är ju som en guldfisk i och för sig.
    Känner igen detta från min första graviditet. Har lite känningar av det nu också, men inte så mkt ännu. Minns inte att jag hade det under andra graviditeten, skumt nog... 
  • TereseL
    Cherish skrev 2012-04-15 09:12:54 följande:
    Nu har jag jobbat min sista dag igår och går på havandeskapsledighet :) Ska bli spännande att se hur fort tiden kommer att gå nu?? :P Hur fördriver ni andra som går hemma tiden och tycker ni att tiden går lika fort som när man jobbar eller går tiden väldigt sakta? Jag har planerat att passa på att plugga teori och övningsköra nu när jag kommer ha mer tid och när stora dottern är 15 Tim på förskolan. Magen min känns inte lika stor längre, ser ut och känns som den har sjunkit. Så här tidigt som i v 33 ( 32+3) sjönk den inte med dottern. Nä nu ska jag leka med dotra här. Ha en bra dag allesammans! :)
    Lycka till med körkortspluggeriet! Jag tog mitt i feb 2011. Hann iaf innan 30-årsdagen
    Det är riktigt skönt att ha körkort faktiskt. Jag var så van med buss, tåg, cykel, promenader osv att jag inte reflekterade över det förrän jag faktiskt fått "lappen". Jäklar så mkt mer smidig vardagen blev!
  • TereseL
    Butterflie skrev 2012-04-17 08:05:40 följande:
    Hej hej, hur är det med alla idag?

Här e de la lite gnälligt, möttes av snö när ja drog undan gardinerna i morse, inte alls kul =(
    Uch ser inte framemot att  gå i Ulricehamns branta backar upp till jobbet idag =(
    Men det positiva är att gubben fått jobb igen efter 1mån arbetslöshet.. Gått å oroat mig massor så var en tung sten som släppte.

Hoppas ial några av er har vår och värme =)
    Vi har sluppit snö här i Halmstad än så länge. Däremot har det haglat i Varberg (där jag jobbar) och i utkanten av Falkenberg såg jag faktiskt snö på väg till jobbet i morse.

Mamma i Mora lägger upp bilder på FB flera gånger om dagen för att visa hur himla vitt (och trist och blä) det blivit där nu igen.

Idag var det vårvärme på eftermiddagen. Folk gick på stan i Vbg i shorts t.ex. Lite väl överdrivet kan jag själv tycka, men nog fick man vårfeeling alltid  
  • TereseL
    Javisst skrev 2012-04-17 19:09:41 följande:
    Är det bara jag som tycker det känns helt overkligt att det är så kort tid kvar?! Vi har försökt få barn i 2 ½ år och har tre missfall i bagaget men så nu snart är vi föräldrar! Det känns jätteoverkligt och väldigt, väldigt konstigt. Njuter av magen och sparkarna, känns nästan lite sorligt att den här tiden är snart förbi...  
    Oj, vad härligt att äntligen vara så nära! Grattis!

Det ÄR helt overkligt Och det känns nästan mer overkligt andra och nu tredje gången. Man vet liksom vad det resulterar i. Vilka underbara, härliga små människovarelser man faktiskt skapar. Helt overkligt. Och jättemysigt!  
  • TereseL

Krya på er alla krassliga töser här i tråden!

Senaste 1,5 dygnet kan sammanfattas med S A M M A N D R A G N I N G A R. Förvånad Urk.
    Men jag lär ju ha världens mest vältränade förlossnignsmuskler sen när det väl ska hända på riktigt  

• TereseL

Hoppas du kryar på dig Ann-Lis!
    Jag har också haft känningar i magen. Började i natt, mådde illa men inte tillräckligt för att behöva gå upp till toan.
    Sen i morse mådde jag bra och har så gjort hela dagen. Dock har jag sprungit en hel del på toa och varit både hård och motsatsen typ varannan gång. Hur fasen det nu går ihop...?
    (Vad skönt det är att vara gravid,då kan man få skriva och prata om sådana här naturliga saker utan att någon höjer nämnvärt på ögonbrynen, hehe).
    Sen nu på kvällskvisten har jag börjat må lite halvilla igen. Skumt.

I morgon har jag tid hos BM på morgonen. V. 35-besöket. Därefter blir det varannan vecka tydligen.
    BARA FEM VECKOR KVAR! Tjena.
    Hoppsan sa vad tiden har sprungit fram!

Som gravid känner jag förstås att det ska bli rätt skönt att få ut lilleman snart. Det börjar bli tungt, och jag har flaggat på jobbet om att jag nog inte kommer orka hela dagar maj månad ut (har tänkt försöka jobba maj månad ut). Samtidigt känns det som att fem veckor ändå är ett tag liksom. Över en månad. Lång tid att vänta

Men eftersom jag också jobbar inom skolan, och studenten närmar sig med stormsteg, så tycker jag att fem veckor är en tidsmässig fis i rymden. HUR ska man hinna med allt som ska hinnas med innan läsårsslut?!?

• TereseL

Vilken fin mage Kia82!

Det gick bra för mig på MVC idag. Blodvärdet  har stigit från 92 till 110 sen senaste besöket *yay*
    Och sf-måttet låg på 31, så jag ligger mittemellan nedersta och mellersta kurvan.
    Dock säger alla att min mage ser jättestor ut, men det är ju för att den inte har någon annan plats att ta vägen än rakt fram (jag är rätt liten hela jag).
    Ni kan ju få se en bild på den. Ser mer ut som om jag gömt en fotboll innanför tröjan än som att jag är gravid...

Däremot hade jag ännu lägre blodtryck nu, 95/60. Men eftersom jag är en "lågtryckare" och verkar vara relativt pigg och glad och inte känner mig yr så är det ingen fara tydligen. Så bra

Butterfly: Jag vet inte hur vanligt det är. Jag är ju i v. 34+2 (tror jag, eller +3), så BM sa ju att det var en "34-veckorskoll", men jag säger ju v. 35 och där med 35-veckorskoll.
    Vidare sa hon förra gången att det skulle bli varannan vecka efter denna gång, men idag sa hon var tredje vecka istället, så jag fick en tid i mitten av maj, vad hon då kallar v. 37 och jag för v. 38.

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?