Inlägg från: Butterflie |Visa alla inlägg
  • Butterflie

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

fick en p-spruta förra månaden å måste ju säga att ja e hel nöjd. inga mellanblödningar eller andra biverkningar. med hormonspiral så blödde ja hela tiden i 6mån. och hade knappt nån mens alls denna månad heller då ja annars blöder rikligt.

min tjeja e nu 10v å väger 5900g en liten knubbis =) sover hela nätterna och tjatrar som tusan. dock problem med magen så håller på å vänjer över henne till Lactolos nu eller vad det heter..

Dop på lördag här, aldrig hållt i en tillställning för 50pers så känner mig super stressad å har ingen koll på hur mycket mat som går åt. Å blev betydligt dyrare än va ja trodde med, suck!

• Butterflie

Hej, jo här e de bra.. trött, Emina ville inte sova natten inatt vilket e ovanligt, vad bekväm man blir med sömn egentligen =) Hon e nu 62 lång å väger nästan 7kg en knubbis med tjockishacka med andra ord men lika söt för det =) Min tjeja e inte direkt nåt fan av sin vagn tyvärr så blir mycket skrik å sen att man bär henne när man hämtar de stora barnen på skolan.. Det e tungt! Tänk vad man glömt bort mycket när det e 6år sen sist man hade en bebis, vad snabbt de lär sig ord, veta vad de vill å inte.. Mja det e nog snart dags för lite mat säger ja till min sambo å Minis skiner upp med hela ansiktet =) Vill inte ligga i vaggan men blir överlycklig om man lägger henne i spjälsängen (förutom förut idag då hon somna på golvet medans jag tog på ytterkläder, givetvis vakna hon när det var dags att gå å var sedan vansinnig för ja inte ville bära då det spöregna och blåste massor).

Hur sover era små? Här sovs det max 30min, vaken i 2h sen 20min sömn å så håller de på tills 8-tiden på kvällen..

Min lilla e med intresserad av mat och följer allt med blicken som vi äter, men hennes mage e inte redo än utan nu fungerar bara Lemolacen.. Men bajsar bara varannan dag ändå =/

Hur fungerar det med de äldre syskonen? Här e de bra, de vill gärna pussa och prata med lilltjejan men har ingen förståelse för att hon faktiskt vaknar när de vrålar å bråkar med varandra..

• Butterflie

Inget ovanligt då att de inte sover, min 6åring sov hela tiden och flera timmar i sträck.. Visst händer det att Emina får för sig att sova i 3h då å då men väldigt sällan, hon är för nyfiken för det..
    Hon sov hela natten inatt igen ial =) Vaknar kl 6 varje morgon, vilket e bra för då får pappa umgås med henne 30min innan han ska till jobbet =)

Mina tjejer e mest avis på att de inte får lika mycket tid ihop med Emina som vi vuxna får, å försöker ha egentid med de stora med de promptar på att lillasyster minsann ska vara med. Lite tråkigt för saknar egen tiden ihop med en utav tjejerna åt gången. Mamma e inte lika viktig längre =/

• Butterflie

Länka gärna den nya tråden här..
    Har minne av att du skrev nåt om tråden tidigare här inne men då när jag letade efter den så hittade jag den inte alls utan nu var det av en slump =P

• Butterflie

Här e det bara fint. Lilla växer å utvecklas. Dock ser hon ut å ha varit i kattfight då hon river sig hela tiden trots klippning å filning.

• Butterflie

Nej rivsåret har bleknat nu men det såg hemskt ut, har dock ingen bra bild men syns lite på denna, och hon har även tappat halva sårskorpan här med.. dagen efter denna  bild så rev hon sig örat och över ögat =(

Ja de blir ju det å nu tycker ja att allt är perfekt och är i den mysiga åldern då hon vill sitta i knät å greja med en fingrar eller sno allt man håller i, tycker tiden kan stå still nu så hon stannar så här ett tag innan det är dags att lära sig å krypa.

• Butterflie

jo precis Emina är med född den 11 juni.

Ja riktigt gosar in sig. Så underbart, hon är både mammig å pappig men endast jag får natta å hon bajsar bara hos pappa. Knasfis men kul att se att de redan har en personlighet å vilja. Smarta e dom =)

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?