• Kia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Butterflie skrev 2012-06-08 12:03:29 följande:
    Sf-måttet hade växt så blev inget UL, men ska dit på tors igen om inte bebis kommit å får då tid runt 20de för igångsättning, så nu kämpar vi Kia så vi slipper det..

Har gått ner 2kg med, trodde man gick upp i slutet?!
    Mitt sf-mått hade också växt med en centimeter men det var jag inte förvånad över, tycker att magen har blivit jättestor bara sista veckan.Tungan ute Undrar egentligen hur stor den här lille kommer att vara när han behagar titta ut?

Ja, jag vill inte bli igångsatt och tog upp det med min bm också som lugnade mig med att säga att med tanke på att jag fött flera barn och att det har gått relativt fort dem gångerna så skulle min kropp säkert vara med på noterna direkt. Visst, på ett sätt så lugnade det lite men jag gillar inte tanken på att tvinga ut den lille om inte kroppen är helt och hållet redo för det är den ju tydligen inte då det inte startar.
    Jag hade gått upp ett kilo men var där nu sent på eftermiddagen, brukar ha förmiddagstider annars så kan ju vara därför kanske, massa mat i magen.

Nu har vi nyss ätit lunch här, stortjejen kommer alldeles strax hem. Var så trött så jag var tvungen att starta en tecknad film för att själv kunna sova en stund. Känner inte riktigt igen att jag har varit så här trött i slutet av de andra förlossningarna så jag hoppas verkligen att det är ett tecken på att det är nära nu.
    Har ont i ryggen och lite molvärk som kommer och går men det är också allt, ja och så mår jag illa. Hoppas så att det ska dra igång med värkar här nu under eftermiddagen, med de två senaste barnen startade det med att värkarna började komma kring 15-16-snåret så hoppas att det blir så nu också men jag är inte särskilt hoppfull.
  • Kia82

Har varit runt och shoppat med familjen idag och nu äntligen börjar det kännas som om kroppen börjar bli redo på allvar. Mitt bäcken känns på något sätt jättestort och glappar något otroligt, har småont av både molvärk och småvärkar, har ont i ljumskarna och har haft ont som bara den bak i skinkorna sedan igår, gör t.o.m ont att sitta. Det känns annorlunda i kroppen helt enkelt. Det kommer slem när jag är på toaletten och jag har mycket flytningar. Brösten har varit extra svullna i ett par dagar nu.

Vi längtar som bara den efter den lille. <3

• Kia82
    Butterflie skrev 2012-06-09 15:21:50 följande:
    Åh, det låter ju hur positivt som helst =)
    Hoppas nu innerligt att det är en lite bebis som vill komma ut =)
    Sitter här å väntar p att du ska få så en annan kan få sen.
    Tror nämligen att du får innan mig oavsett vad =)
    Ja, jag har ändå försökt att låta bli att leta tecken men nu så har tecknena kommit till mig istället liksom.

Haha, jag som trott (och fortfarande tror) att jag kommer att få sist av oss här i tråden.Obestämd Vågar inte riktigt tro på att det skulle kunna vara på gång nu, har ju blivit blåst så många gånger tidigare så har nästan börjat ställa in mig på att jag kommer att bli igångsatt den här  fjärde gången. Såå sjukt! 
  • Kia82

Ännu en dag utan bebis...

Igårkväll hade jag värkar/förvärkar med 7-15 min mellanrum som höll i sig omkring en minut mellan kl 17.30-22 ungefär, väntade på att det skulle bli lite tätare och göra lite ondare men nä, sen försvann det bara igen I VANLIG ORDNING. Skrikandes
    Inatt lossade dock en ganska stor bit av slemproppen, en gul-vit mask typ, örk och det har kommit lite smått därefter. Har varit på Ikea idag och hoppades ju på att det skulle dra igång det men jag känner ingenting, NADA än så länge. Suck... Ursäkta språket, men FAN vad jag är pissed!!!

• Kia82
    Butterflie skrev 2012-06-11 04:21:21 följande:
    Inte somnat än. Kom aldrig till ro.
    Väckte sambon vid halv 3 å bestämde mig för en färdknäpp, vilket vi inte haft på jätte länge å nu känns de som om jag har värkar å har stått i duschen men det hjälpte inte. Sen rinner det kanske mycket men har svårt att avgöra om det e vatten eller hans klet. Aaa faaan. Åker in nu för de blir bara värre..
    Åhh, håller tummarna för att du fått/får din bebis nu Butterflie!

Det kom en hel del slempropp under kvällen igår också så vi bestämde oss för en färdknäpp för att försöka dra igång det men efter 5 minuter fick jag som en jättevärk, allting bara låste sig, jag kunde inte röra mig, fick jätteont och tårarna började att rinna okontrollerat. Efter 10 min kändes allt bra igen och vi somnade båda helt utmattade. Fan, fan, fan, när ska det dra igång för mig?
  • Kia82

Suck och snyft, ja Ann LIs, nu får det banne mig vara våran tur också!
    Med tanke på att det är andra omgången som min slempropp släpper nu i och med att det kom en så stor bit natten lör-sön så borde det ju räknas som ett nytt startskott och de två senaste ungarna har ju fötts 2-3 dygn efter att slemmisen gått så hoppas, hoppas, hoppas att det är på g nu.
    Ringde nyss och grät i luren till min mamma. Jag orkar inte med ytterliggare en massa frågetecken och utfrågningar under lämningen/hämtningen på dagis under veckan så mamma var snäll och erbjöd sig att göra det istället eftersom dom bor så nära. Man känner sig ju som en liten unge men det känns som om jag håller på att bryta samman helt och hållet här nu.Gråter

• Kia82
    Polarlantis skrev 2012-06-11 12:39:34 följande:
    Har också försökt färdknäpp nu, det hände absolut INGENTING efter det, så det funkar inte heller...inte gå, inte städa, inte någonting...så det är väl bara att vänta antar jag! MORR! varken jag eller sambon kunde sova i natt, vet inte vad som drabbade oss, helt hopplöst att komma tilll ro. Fick sova lite efter halv fem då jag varit upp två timmar och ätit och läst bok.,.

Hur mycket rör sig era nu egentligen? Jag tycker att det avtagit ganska så mkt men den rör sig flera ggr per dag men inte alls mycket...ska man anta att det är ok då? 
    Ja, att vila är nog det enda rätta men man blir ju så förbaskat rastlös efter ett tag.

Min rör sig inte heller lika mycket som förut men det är ju inte så mycket plats där inne längre om man säger så. Dock är han alltid igång på det vanliga kvällspasset så så länge han bumpar runt då så är jag inte orolig. Jag tror inte att du behöver oroa dig om du känner den lille flera gånger varje dag.

När var det du hade bf Polarlantis?
  • Kia82
    Butterflie skrev 2012-06-11 14:06:28 följande:
    Var inne halv 6 på kss. Vår då öppen 5cm.
    Halv 8 föddes vår Emina. Vägde 3850 å 51cm lång. Aldrig fött en så stor klump innan. Men gick bra. Hade värkar konstant dock.
    Nu ligger vi å väntar på doktorn så vi kan åka hem.
    Åhh, STORT GRATTIS till dig, vad underbart härligt!!!

Önskar att mitt också kunde dra igång någon gång...
  • Kia82

Välkommen hem Butterflie, måste kännas oerhört skönt nu när hela familjen är samlad.

Jag började att få värkar igårkväll som gjorde riktigt ont men så fort jag la mig i sängen och somnade så försvann dem för 2 h senare när jag vaknade var dem som bortblåsta. Färdknäppade t.o.m igår bara för att pusha på men det hade tydligen motsatt verkan. Jag vill också ha min lille nu!!!

• Kia82

Hade ganska mycket molvärk igårkväll när jag la mig, har även känt av det när jag vaknat under natten. I morse kom det lite ljusrosa slem/flytningar som sen har fortsatt komma, dock bara liite åt gången. Fick ett jäkla tryck neråt i tappen för en stund sedan och vid sammandragningarna blir jag lätt illamående. Dock inga värkar än.
    Sen har jag varit på toaletten åtskilliga gånger idag också och gjort nr 2 tre gånger, kissat ännu mer.

För sjutton, nu får det banne mig vara dags!

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?