Ann Lis skrev 2012-05-09 13:17:50 följande:
Kia och JS : Gud va spännande att det händer saker för er, det börjar ju faktiskt dra ihop sig då. Hoppas det sprätter igång på riktigt snart då!!!
Själv letar jag tecken på att det skulle vara på G hela tiden, håller på att bli tokig!!! Har dock hela 35 dagar kvar till BF, går in i v 36 imorgon, så det är ju inte dax än. Det ända jag känt hitils är ju kraftiga förverkar efter att vi haft sex och sen har det blivit mkt mera och slemmiga/sega flytningar dock inge blodblandat i. Låter ju helt knäppt men nu önskar jag varje gång jag torkar mig att det ska vara lite blodblandat slem på papperet, de som man är livrädd för i början av grav ja det går man och önskar nu........
Jag känner inte direkt spänning över förlossningen, (men efter att få träffa bebisen ) har dock ändå haft skapligt lindriga och snabba förlossningar, men jag är så nervös inför den där riktigt skarpa smärtan när man tror man ska dö. För övrigt så känns det som att jag inte väntar ett litet barn, utan modell större så jag hoppas innerligen att den vill ut före BF.
Nu är det är 1 vecka och 5 dagar kvar tills jag är lika långt gången som när min minsting ville ut, tror dock att denna stannar längre, då hade jag nämligen mkt förverkar och slemproppen släppte en vecka innan det startade sen kändes det som att det skulle bli förlossning tidigare, denna bebis visar inge tecken på att vilja komma ut...
Jag letar tecken hela tiden med så man blir tokig! :P
Men du verkar ju ha tecken iaf, slemmiga flytningar och kraftiga förvärkar är ju tecken! Blodiga strimmor är ju faktiskt inte alla som får heller vad jag förstått. Det har inte jag, o igår så kom det under hela dagen varje gång jag kissade. Men vet sist att det kom lite blod den dagen jag födde min dotter, men inte först.
Håller med dig...åh...den där smärtan som du säger...usch! Jag har oxå haft en snabb förlossning, och då utan bedövning. Det är nog inte alltid det bästa med snabba förlopp, då var ju värkarna outhärdliga o kom väldigt tätt så jag inte hann att andas imellan dom. Jag födde sist i v36+5, o idag är jag i vecka 36+1