• Kia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Ja tjejer, från och med nu så är det vila som gäller (och kanske en färdknäpp ikväll ) för jag känner mig väldigt pigg och utvilad just nu.

• Kia82
    Butterflie skrev 2012-06-04 19:22:39 följande:
    Håller på grejar här hemma jag, har med en massa energi.. vilat näst intill hela dagen så e väl inte så konstigt kanske..
    Sovrummet e sååå tomt, vill fylla spjälsängen med nåt litet å underbart nu ju! Vagnen å bb-väskan står i bilen å kan inte låta bli att gunga lite på vaggan var gång man går förbi den.. suck.
    Vårat bebisrum känns också väldigt tomt. Jag har dammsugat och dammtorkat där inne idag som en sista finish innan bebisen ska få göra entré. Dock så frågade mannen mig senast igår om jag var säker på att han inte skulle bära in spjälsängen till oss istället för jag kommer ju säkert att vilja ha lillen nära sen åtminstonne i början. Det kommer jag ju alldeles säkert att vilja men än så länge får sängen stå kvar, annars så ser det ju konstigt ut utan säng i bebisrummet ju...  
    Emellanåt går både jag och gubben in där och njuter/fantiserar/drömmer lite och det är så mysigt, särskilt när jag ser honom smita in där själv emellanåt.
    Vagnen står fortfarande i bebisrummet men så fort vi kommer hem med lillen hamnar den nere i hallen.
  • Kia82
    Gud vad jag har sovit illa inatt, känns som att jag legat vaken mestadels, sprungit på toaletten ett antal gånger, känt efter och blivit ledsen för att jag inte känt någonting.

Idag känner jag mig väldigt uppgiven, är på bf+4 idag och det har fortfarande inte hänt någonting, blir så himla deppig. Har varit på dagis och lämnat nyss och då kom den ena av fröknarna springande för hon trodde att det blivit en liten nu under dagarna då hon inte träffat oss, men nix så snopen hon blev och tyckte nog lite synd om mig också. Sen så började hon plötsligt att prata om att ska man få igångsättning så kan man ju behöva vänta 2-3 veckor.... Därefter hörde jag inget mer, kände hur jag bara ville försvinna genom golvet. Efter att ha varit nära till gråt så börjar jag nu istället nästan att bli arg på den lilla segisen som legat redo där inne i flera veckor men som inte förmår sig att komma ut någon gång. Bläää, vad är det här???

Igår hade jag hur mycket energi som helst, idag vill jag bara göra så lite som möjligt, har inte ork till någonting men samtidigt så vill jag göra någonting bara för att få tiden att gå men så har jag ju lovat att jag ska ta det väldigt lugnt nu och bara vila. Örk, vilket dilemma, usch, jag blir tokig!

Hoppas att det blir ditt sista Mvc-besök Ann Lis. Jag har mitt nästa på tors-em och jag trodde ju aldrig att det skulle behövas, ja inte bm heller för den delen. Nu ångrar jag att jag tog den tiden och att jag inte valde den på måndag istället.

KOM UT NU!!!
  • Kia82

Hej tjockisar!

Här är man kvar hemma.

Har idag promenerat ner till stan för här är lite jippon idag och sen ätit glass på torget och sen hem igen. Jag fick ont i magen på hemvägen och den var så hård och sprängfylld att det kändes som om jag skulle spricka, gjorde även ont ner i ljumskarna. När vi kom hem och jag gick på toaletten kom det lite slem. Har därefter vid flera tillfällen känt som om bebisen borrat ner huvudet allt vad den orkar, har fått stanna upp och andas och t.o.m de andra barnen reagerade på att mamma fick rejält ont. Har dock inga värkar överhuvudtaget bara lite ryggont och ett tryck neråt. Vi får se vad som händer.

I morse till frukost började jag att storgråta, känns som att jag kommer att vara gravid för evigt och jag orkar snart inte mer.

Snälla, söta lilla bebis, kom ut nu, alla längtar efter dig!

• Kia82

Åhh, STORT GRATTIS till dig juli 09!!! När var du beräknad till?

• Kia82

Nu har jag genomlidit ytterliggare en morgon på dagis då fröknarna konstaterat att det fortfarande inte blivit någon bebis. Jo tack liksom, JAG VET liksom det! Det är jag som bär omkring på den stora magen.

Kände efter där inne nyss och så här mjukt har det inte varit förut men tappen är fortfarande bara öppen för två fingrar. Kände bebisens huvud tydligt i ovanväggen också och jag misstänker att förlossningen kommer att gå rysligt fort när det väl sätter igång, på gott och ont.Förvånad Inte för att jag tror att vattnet kommer att gå åtminstonne inte i någon större mängd eftersom han ligger och blockerar så långt ner men nu är jag nästan rädd för att det ska gå innan vi hunnit in till förlossningen då sista sonen praktiskt taget flög ut med två krystvärkar efter att hinnorna sprängts. *nervös*

Har tid hos bm i eftermiddag, känns inte så kul då jag hade hoppats kunna ringa och säga att vi redan fått bebis eller att vi är på väg in till sjukhuset men så blir det troligtvis inte. Jag har haft ganska mycket rejäl molvärk sedan igår och igårkväll när jag skulle gå och lägga mig sprang jag på toaletten fem gånger och sket och spydde om vartannat, var så otroligt dålig i magen och sen hade jag svårt att somna.
    Gud så besviken jag var i morse när jag reste mig ur sängen och konstaterade att jag just då inte hade några känningar alls. Nu känner jag av lite molvärk och ryggont.

Idag bli det till att ligga på soffan större delen av dagen.

• Kia82

Jag har också sovit här, i nästan 3 h, fick ta mig i kragen och gå upp och äta lite och dottern kommer strax från skolan och därefter ska vi hämta på dagis.

Jag har också börjat att tänka lite på vikten, tycker att min mage blivit jättestor den sista veckan och min sista som föddes bf-1 vägde 4130 gr så man kan ju undra hur stor den här kommer att vara??Obestämd

Får se vad bm säger, ska ju ha barnen med mig dit så inte så kul att komma upp i gynstolen då men men, vi får se. Han borde ju verkligen komma NÄR SOM HELST nu. Kommer ju säkerligen att få tid för igångsättning och sånt idag också och igångsättning skrämmer mig lite då jag tycker att det är att tvinga igång någonting som inte är riktigt moget trots att det borde vara det.

Nu har dottern kommit här och vi ska iväg ut en sväng.

• Kia82
    Ann Lis skrev 2012-06-07 18:55:39 följande:
     Juli09: Hoppsan, delade dom av rummet  med skynke då eller?

Det är inge besökare välkommna på BB där jag ska föda heller knappt pappan som dom vill skicka hem direkt efter nästan....

Jag planerar vilket fall som helst att åka på tidig hemgång efter 6 timmar om bebis (SOM IOFS INTE VERKAR VILJA KOMMA UT!!!! ) Mår bra efter förlossningen!!   
    Där jag ska föda är inte heller besökare välkomna upp på förlossningen och BB utan det får ske nere i kafeterian isåfall och då får inte bebisen följa med.
    Jag tror också att vi ska åka hem tidigt, enda anledningen om vi skulle stanna är om bebisen behöver översikt eller om vi känner att vi vill ha det lite lugnt innan vi åker hem till övriga familjen igen men de andra gångerna (2 av 3 ggr) då vi stannat har jag ångrat mig sen och bara längtat hem till min egen säng så vi får se, sen beror det ganska mycket på när på dygnet som bebisen föds också.
  • Kia82

Godmorgon!

Ingen bebis och jag vill bara gråta.
    Hann dessutom inte mer än att öppna ögonen förrän det var slagsmål mellan barnen och eftersom vi inte har något dagis idag (enbart ti-tors 8.30-13.30) så ser jag inte fram emot att ha två bråkstakar hemma med mig idag, speciellt inte eftersom jag bara skulle vilja krypa ner i sängen igen samt känner mig på riktigt dåligt humör.

Lyckades få till en riktigt trevlig färdknäpp igår och har sovit hyffsat gott men nu är jag så himla trött och vill bara gå i ide. Känner mig fruktansvärt deppig men har åtminstonne fått ett slutdatum nu den 18/6 men det känns ju som en evighet till dess.

• Kia82
    Ann Lis skrev 2012-06-08 07:45:30 följande:
    Molvärk och sprungit och kissat HELA tiden  i natt så inte mkt sömn här heller tyvärr, och idag ska man vara pigg och följa med tjejerna på skolavslutning hela jag känner bara NEJ!!! Otymplig stor, trött flodhäst som kommer få roa sig med att jaga och få tyst på småpojkarna i kyrkan.............. Va mening att pappan skulle följa med tjejerna men  pga nya jobbet så kan han inte det, ibland vill jag bara skrika och gråta........................

Och mest  av allt så  gruvar jag mig för alla kommentarer, har du inte fått än och va stor du är mmmmm 
    Usch, fy vad jobbigt Ann Lis, hoppas att barnen sköter sig och försök att gömma dig så gott det går. . Själv fruktar jag att gå till dagis på tisdag utan att vara förlöst, orkar inte med fler kommentarer nu. Folk tror nog bara att dom är omtänksamma när dom kommenterar ens tillstånd men det har verkligen motsatt verkan och gör att man blir om möjligt ännu mer deppig än vad man var innan.
    Behöver verkligen handla idag med men jag har ingen ork överhuvudtaget, är trött, mår, illa och vill bara storböla.
    Snälla, snälla, snälla, pallar inte mer!
Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?