Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
Ja tjejer, från och med nu så är det vila som gäller (och kanske en färdknäpp ikväll ) för jag känner mig väldigt pigg och utvilad just nu.
Ja tjejer, från och med nu så är det vila som gäller (och kanske en färdknäpp ikväll ) för jag känner mig väldigt pigg och utvilad just nu.
Hej tjockisar!
Här är man kvar hemma.
Har idag promenerat ner till stan för här är lite jippon idag och sen ätit glass på torget och sen hem igen. Jag fick ont i magen på hemvägen och den var så hård och sprängfylld att det kändes som om jag skulle spricka, gjorde även ont ner i ljumskarna. När vi kom hem och jag gick på toaletten kom det lite slem. Har därefter vid flera tillfällen känt som om bebisen borrat ner huvudet allt vad den orkar, har fått stanna upp och andas och t.o.m de andra barnen reagerade på att mamma fick rejält ont. Har dock inga värkar överhuvudtaget bara lite ryggont och ett tryck neråt. Vi får se vad som händer.
I morse till frukost började jag att storgråta, känns som att jag kommer att vara gravid för evigt och jag orkar snart inte mer.
Snälla, söta lilla bebis, kom ut nu, alla längtar efter dig!
Åhh, STORT GRATTIS till dig juli 09!!! När var du beräknad till?
Nu har jag genomlidit ytterliggare en morgon på dagis då fröknarna konstaterat att det fortfarande inte blivit någon bebis. Jo tack liksom, JAG VET liksom det! Det är jag som bär omkring på den stora magen.
Kände efter där inne nyss och så här mjukt har det inte varit förut men tappen är fortfarande bara öppen för två fingrar. Kände bebisens huvud tydligt i ovanväggen också och jag misstänker att förlossningen kommer att gå rysligt fort när det väl sätter igång, på gott och ont. Inte för att jag tror att vattnet kommer att gå åtminstonne inte i någon större mängd eftersom han ligger och blockerar så långt ner men nu är jag nästan rädd för att det ska gå innan vi hunnit in till förlossningen då sista sonen praktiskt taget flög ut med två krystvärkar efter att hinnorna sprängts. *nervös*
Har tid hos bm i eftermiddag, känns inte så kul då jag hade hoppats kunna ringa och säga att vi redan fått bebis eller att vi är på väg in till sjukhuset men så blir det troligtvis inte. Jag har haft ganska mycket rejäl molvärk sedan igår och igårkväll när jag skulle gå och lägga mig sprang jag på toaletten fem gånger och sket och spydde om vartannat, var så otroligt dålig i magen och sen hade jag svårt att somna.
Gud så besviken jag var i morse när jag reste mig ur sängen och konstaterade att jag just då inte hade några känningar alls. Nu känner jag av lite molvärk och ryggont.
Idag bli det till att ligga på soffan större delen av dagen.
Jag har också sovit här, i nästan 3 h, fick ta mig i kragen och gå upp och äta lite och dottern kommer strax från skolan och därefter ska vi hämta på dagis.
Jag har också börjat att tänka lite på vikten, tycker att min mage blivit jättestor den sista veckan och min sista som föddes bf-1 vägde 4130 gr så man kan ju undra hur stor den här kommer att vara??
Får se vad bm säger, ska ju ha barnen med mig dit så inte så kul att komma upp i gynstolen då men men, vi får se. Han borde ju verkligen komma NÄR SOM HELST nu. Kommer ju säkerligen att få tid för igångsättning och sånt idag också och igångsättning skrämmer mig lite då jag tycker att det är att tvinga igång någonting som inte är riktigt moget trots att det borde vara det.
Nu har dottern kommit här och vi ska iväg ut en sväng.
Godmorgon!
Ingen bebis och jag vill bara gråta.
Hann dessutom inte mer än att öppna ögonen förrän det var slagsmål mellan barnen och eftersom vi inte har något dagis idag (enbart ti-tors 8.30-13.30) så ser jag inte fram emot att ha två bråkstakar hemma med mig idag, speciellt inte eftersom jag bara skulle vilja krypa ner i sängen igen samt känner mig på riktigt dåligt humör.
Lyckades få till en riktigt trevlig färdknäpp igår och har sovit hyffsat gott men nu är jag så himla trött och vill bara gå i ide. Känner mig fruktansvärt deppig men har åtminstonne fått ett slutdatum nu den 18/6 men det känns ju som en evighet till dess.