• Kia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Härligt Polarlantis, måste kännas otroligt skönt.

En annan har förvärkar och molvärk som kommer och går här fortfarande. Förvärkarna kommer inte jätteofta men gör ganska ont så någon nytta kan man hoppas att dem gör. Jag gav mig t.o.m ut på en rask promenad i regnvädret för att försöka pusha på litegrann, fick dock väldigt ont på höger sida en bit ovanför höften så det blev inte lika långt som jag först tänkt. Vet dock inte hur pass effektivt det är egentligen men det var rådet som mamma gav mig när jag pratade med henne förut så det skadar ju inte att testa.Flört

• Kia82
    Ann Lis skrev 2012-06-01 23:40:10 följande:
    Här är det oxå irritation, jag blev så less av att det inte blev någon bebis inatt så jag av ren vrånghet gav mig ut och mockade ur 7 st hästboxar tömde på allt eftersom hästarna är på bete hela sommaren och då brukar vi passa på att storstäda hella stallet och tömma och vädra och sopa mm, tänkte härja på idag för att få fart på värkarna ,men ingen förlossning i sikte bara en djävulsk foglossningssmärta i ryggen gör så ont att jag knappt kommer upp efter  att jag setat en stund blir så arg inget verkar funka och jag är snart beredd att testa vad som helst.

Har i alla fall tur att ingen släkting bjudit på mat eller dyligt, för jag känner mig inte folkvänlig nu, utan nu vill jag vara ifred!!

11 dagar till BF i morgon, känns ju som typ 11 år kvar eller nått...................    
    Haha, det låter som något som jag skulle kunnat ta mig ann om vi haft hästar dvs, är ju häst-tjej egentligen men på hästfronten är det noll, åtminstonne för tillfället. Hur många hästar har ni?

Igårkväll hade jag djävulusiskt ont i tappen, det var som knivhugg rakt ner som kom riktigt ofta men inga värkar eller molvärk som jag haft tidigare under hela dagen i princip utan dem avtog när det här andra startade. Inga känningar idag heller förutom att det håller på lite i tappen. Det känns hopplöst, kommer väl inte att komma någon bebis förrän om två veckor , lr nåt?
  • Kia82

Jag har jätteont i tappen och det ilar i hela underlivet men inga värkar. La mig i badet för ett par timmar sedan, skulle egentligen bara ta en dusch men det slutade med att jag tappade upp ett bad och det gjorde riktigt ont även när jag låg där och försökte att slappna av. Kände sedan på tappen när jag gått upp och den är väldigt framåtlutad och öppen för lite mer än två fingrar och det känns sladdrigare runt kanterna än förut. Sitter nu och hoppas på att det äntligen har dragit igång på allvar, har börjat att få liite ont i ryggen. Vi ska iväg och storhandla om en stund och hoppas att det får fart på det.

• Kia82

Efter 9 timmar. 9!!!!!Förvånad så la det bara av. Hur faaaaaannnn!!!????
    Vaknade kl 4 inatt och var uppe och spydde som en kalv och låg sedan och grät i en timme. Jag fattar ingenting??? När jag vaknade kl 8 så hade jag sjukt jätteont i magen.
    Efter en väldigt deppig förmiddag idag så tvingade mannen med mig på en 4 km promenad och det kändes lite bättre när vi kom hem igen trots att jag hade ont lite varstans. Sen blev det en färdknäpp och nu har jag precis vaknat efter drygt en timmes tupplur och sitter och fikar. Nu känns det bättre trots att jag har sjukt ont i magen av sammandragningar efter sexet. Jag avskyr min kropp och alla som hela tiden frågar oss om det har kommit någon bebis än!!! Skrikandes

• Kia82

Ja, inte blev det någon bebis här inatt men jag har djävulusiskt ont i ryggen och ner i men det är inga värkar utan mer en ihållande konstant smärta (som kom innan jag började städa) och så kom det lite mer slem.
    Har precis dammsugat hela huset och dammtorkat inne i bebisrummet så nu är allt färdigt inför lillens ankomst som jag hoppas blir inom det närmsta dygnet. Ni vet, hoppet är det sista som lämnar en och efter allt ont jag har haft på sista tiden så borde det ju vara dags snart. *håller tummarna*
    Mår illa också och igårkväll spydde jag som en kalv. Har blivit mycket spyor på sista tiden. Har varit skitnödig sedan igårförmiddag men har fortfarande inte kunnat göra nr 2.

• Kia82

Mitt ryggonda sitter fortfarande kvar, gör riktigt ont när jag står och går, gör lite småont i nedre delen av magen också emellanåt men har inga urskiljbara värkar utan som jag skrev tidigare en mer ihållande smärta. Det har hållit i sig i 4 h nu så man kan ju bara hoppas. Har en del rejäla sammandragningar också och lite illamående.

Hoppas att det är våran tur nu Butterflie.

Åhh, jobbigt att ni har skolresor förlagda till precis nu när det är dags när som helst.
    Butterflie, jag hade avvaktat och sett hur denna molvärk som du har nu utvecklar sig och om det är riktigt eller falskt alarm. Om det visar sig vara falskt så hade jag låtit henne åka men kanske dubbelkolla om hon kan åka med någon kompis i värsta fall om det skulle behövas. Om det blir värre så hade jag låtit henne stanna hemma. Hur hade ni tänkt att göra under förlossningen, ska hon vara med på sjukhuset? Vi har också skolavslutning i nästa vecka på fredagen, känns sent tycker jag.

Där tycker jag att vi har det väldigt skönt ordnat med mina föräldrar som bara bor 10 min bort så oavsett när det drar igång så är det väldigt nära och min mamma har även koll på allting med dagis och skola och sådär så det känns skönt.

• Kia82

Åhh stort lycka till nu Juli 09, nää jag blir inte heller avis, inte alls.

• Kia82
    Butterflie skrev 2012-06-04 13:50:33 följande:
    Kia. när det e dags så åker vi upp till förlossningen å möter upp min mamma som bor 15min ifrån.
    Då tar hon båda mina tjejer å skulle hon jobba så kan min barndomsvän ta dem så länge tills min mamma kommer..

ja visst e det svårt, har som mensvärk som kommer å går, men de känns inte som de värkarna ja hade med min minsta tjeja så tror kroppen luras och det blir inte värre heller =/
    Du e inte öppen lite då Kia å behöver lite hjälp på traven? Tråkigt att du ska behöva gå över flera dagar =(
    Håller tummar å tår att de e våran tur nu, speciellt din så du slipper må så dåligt, ha ont å kräkas =(
    Vad skönt att det gick att ordna så.

Jag är öppen för två fingrar och har inte nästa tid hos bm förrän på torsdag eftermiddag. Det har kommit en del slem idag så det är väl bara att hoppas att jag håller på att öppnas mer nu fast med min tur så kommer väl majoriteten av alla med bf i juni att hinna få innan jag får min lille.
  • Kia82
    Butterflie skrev 2012-06-04 14:08:56 följande:
    Kia, äsch va tråkigt =( Men du har fler barn sen innan va? De säger ju att de ska gå fortare för varje barn..
    Iofs skulle det stämma så skulle våran redan varit född, men sen e de ju 6årsen sist om de nu spelar någon roll..

Vill att bebis kommer nuuuu!!!! Börjar bli extremt frustrerad här!
    Ja, det här är ju mitt fjärde barn jag väntar nu så jag trodde att allting skulle gå snabbt och smidigt när kroppen gjort det här tre gånger förut men istället så luras den bara en massa. Det känns som om jag håller på att bli tokig!!!
  • Kia82

För min del så är det 2,5 år sedan sista barnet tittade ut så man tycker ju att kroppen borde vara med på noterna men det är kanske inte meningen att man bara ska få lätta förlossningar???

Det är bara att hoppas att det kommer igång snart, tänker inte göra något mer för att få igång det nu utan bara vila och ladda batterierna. Igår var vi på en 4 km promenad och det var lite i överkant för vad jag egentligen pallade med och jag hade ONT sen trots att det var skönt att röra sig och har inte det gett något resultat så har jag svårt att tänka mig att något annat skulle hjälpa. Har läst någonstans att stress har en negativ effekt på förlossningsarbete så fr.o.m nu så blir det till att bara ta det väldigt lugnt.

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?