• Kia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Ann Lis skrev 2012-05-30 15:48:12 följande:
    Kia: lagom liten mage du har, härligt, inte ser du ut att ha lagt på dig någon annastans heller, snart slut på denna väntan för dig ska du se....

Är det idag hon har födelsedag ?

Själv ska jag försöka sammla ork för i kväll ska ja följa med våra minsta pojkar på deras första fotbollsträning... och sambon jobbar hela kvällen så det är bara att följa med och se glad ut.....      
    Ja, jag känner mig ganska lagom fast jag har lagt på mig mycket på lår och rumpa.

Idag blir det tidig middag för sen kommer mormor och morfar hit och vi ska äta tårta. Ja, det är idag hon fyller.

Wow, vad roligt för dem med fotboll (en annan är inte jätteförtjust i just det), här tycker jag att alla ungar spelar fotboll.
  • Kia82
    Butterflie skrev 2012-05-30 15:55:48 följande:
    Ojoj vad låg din mage är.. Ser ju ut som om de vore dags redan nu
    Ja såhär har min mage sett ut i ett par veckor nu så nu får det räcka tycker jag. Sitter med lite värkar i ryggen och sammandragningar och hoppas...  Har städat lite här under eftermiddagen och förberett lasangen som vi ska äta idag och då mitt i allt kände jag hur det började värka lite i ryggen. Tänk att man kan bli så glad för ryggont.
  • Kia82
    Ann Lis skrev 2012-05-30 19:56:19 följande:
    Butterflie: Haha ja tänk att man blir glad när ryggen värker... enda ggn i livet oxå ;)

Killarna stor gillade fotbollsträningen idag hade pratat flera dagar i förväg om detta så det blev toppen , vi köpte till och med lite godis och myste i soffan efter fast det inte är lördagDrömmer.

Vill såå gärna och innerligt att dom sketna verkarna ska dra igång i kväll..........................     
    Vad härligt det är när det blir så lyckat!

Ja, jag vill också har värkar, nu ligger ju dotterns födelsedag inte i riskzonen längre och ingenting annat heller så nu är det verkligen fritt fram när som helst. Jag har molvärk som kommer och går, har varit så hela dagen och ganska starka sammandragningar samt ryggont men värkarna lyser med sin frånvaro, blir så deppig.
    Man vill så gärna kunna koppla bort alla tankar kring förlossningen och att inte gå och leta tecken hela tiden men det går ju f-n inte.
  • Kia82

Godmorgon!

Ännu en morgon utan bebis och värkar...
    Igårkväll hade jag dock väldigt mycket förvärkar och det kändes som att bebisen var påväg att kravla ut  för attans så mycket stötar och pressande det var neråt. Låg vaken länge och jämrade mig (och grinade lite när jag åter igen blev påmind om hur ont det gör att föda barn). När jag sen vaknade på natten så var alla värkar som bortblåsta och lillen hade somnat. Har sovit hyffsat gott inatt men ändå så är jag jättetrött här nu så det får nog bli någon timmes sömn på soffan.
    Har lite molvärk som kommer och går, har ont i ljumskarna och mår illa denna morgon. Kände på tappen och det är bara alldeles mjukt där inne, tappen känns inte utan bara hålet och där har det inte öppnats mer.

En väninna skäller på mig för att jag inte tar det lugnt och vilar nu när inte barnen är hemma men jag får värsta nojan av att gå omkring och se obäddade sängar, disk i köket och sand i hallen. Jag mår t.o.m dåligt över att jag inte orkade att ta mig till affären efter att jag lämnat på dagis idag. Löjligt är det men jag tycker så synd om mannen som ska behöva ta det också när han varit iväg och jobbat hela dagen.

• Kia82

Säger det samma som dig Ann LIs, komsi komsi lilla vännen...

Har idag sovit sammanlagt hela 3 h på soffan och det var såå otroligt skönt och välbehövt. Har även nu tagit ett långt och skönt bad samt tagit ett fotbad och filat fossingarna snygga(re), är ju fortfarande svullen men inte lika mycket nu sen det blev något svalare.
    Känner mig redo så in i bomben så komsi komsi bebis, vad väntar du på!?!
    Tänk att vi går in i juni månad imorgon, helt ofattbart. Snaart snaart har vi alla våra bebisar hos oss.

• Kia82

INGEN BEBIS HÄR HELLER!!!Skrikandes

Vaknade dock med molvärk och kände mig skitnödig (ursäkta infon). Idag blir det till att bara ta det lugnt och inte göra allt för många knop. Sitter och dricker lite kaffe och tittar ut på det tråkiga vädret, mulet, blåsigt och ser ut som om det ska börja regna. Känner mig lite illamående trots att jag nyss ätit frukost och så är jag gasig i magen. 

Wow, nu kom det lite sol!

• Kia82

Fan vad jag är på dåligt humör här nu, känner inte för någonting alls och fick nyss veta att svärföräldrarna vill att vi äter middag med dom ikväll och jag känner bara, FÖR I HELVETE, LÅT MIG VA!!!! Jag är inte det minsta social och så ska säkert svärfar sitta där och fråga om det inte är dags snart eller om jag känner att något är på gång som han gjort de senaste månaderna. FAN! Jag vill bara låsa in mig och gråta. Varför kan det inte hända någonting nu, jag pallar inte mer!?

Sorry att jag kräker av mig på er men ni fanns närmast till hands här nu.

• Kia82

Jag har bf idag men både bm och jag själv trodde att bebisen skulle vara född för länge sedan så därav känns det som att man har gått över tiden också ju.

Känns som att det är mer lockande att bara stanna hemma än att sitta  på middag ja. Jag spyr bara av att tänka på det just nu. Dessutom har jag en massa tryck neråt och förvärkar här nu och springer på toaletten 4 ggr i timmen och åhh, vad man är sugen på att sitta på restaurang då och bli utfrågad om man har några känningar. Känns som att jag skulle kunna göra bort mig rejält om jag får ett utbrott där, är nära till lipen bara jag sitter här hemma nu.

Snälla, låt mig få lite värkar nu som leder någonvart.

• Kia82
    Butterflie skrev 2012-06-01 12:06:22 följande:
    Här inte du gått övertiden f.ö? Eller e de du Ann Lis?
    Ingen av oss har gått över tiden än men imorgon är jag på bf+1 *hemska tanke* Förvånad
  • Kia82

Ingen fara alls för jag känner exakt samma sak som det du skriver. På ett sätt så kan dom kanske tycka att det är sista chansen för dom att bjuda ut oss på restaurang på ett tag då det inte är det första man prioriterar när bebisen är född men ändå, hallå. Dom är väl medvetna om att det är idag vi är beräknade till eftersom det har varit ett väldigt "tjatande" om bebisen de sista veckorna. Man kunde ju tycka att vi skulle kunna få lite lugn och ro denna helgen med tanke på att det är dags att föda NÄR SOM HELST(!!!) men tydligen så tänker inte alla lika logiskt som en annan. Om det är någon som jag skulle vilja gå på restaurang med idag så är det min man och enbart han, inte svärföräldrarna.

Usch fy, förstår att du blir upprörd när din sambos mamma gör på det viset, en annan hade blivit jättearg. Det är märkligt att vissa människor inte förstår när det inte är riktigt passande att göra vissa saker.

Åhh, vad jag vill att det drar igång nu så att svärisarna också kan få sig en tankeställare att det kanske inte var riktigt passande att bjuda ut oss just idag.{#emotions_dlg.djavulsk} Känner mig lite elak men kan inte rå för det, mitt humör är inte det bästa och längtar nästan efter att få skälla ut någon. Blää, vad tråkig jag är.
    Jag känner mig lite konstig i kroppen, någonting är liksom annorlunda men det är kanske bara inbillning. Bebisen lever rövare, jag har börjat att få ont i svanskotan, illamåendet kommer och går likaså förvärkarna som emellanåt gör riktigt ont.  Håll tummarna för att bebisen kommer denna helgen.

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?