• Kia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Glömde skriva att jag mår lätt illa och har huvudvärk idag också.

• Kia82
    Ann Lis skrev 2012-05-10 13:41:22 följande:
    Åh Kia du har så mkt känningar nu , va spännande,  hoppas för din skull att det blir bebis snart. Hur långt  gången är du nu?
    Vecka 38 på lördag.
    Just nu så är det ganska så lugnt men det molar ganska bra i magen emellanåt och illamåendet hänger kvar, det ilar/ömmar lite i tappen emellanåt. Det får nog bli lite med färdknäppande ikväll. Flört
    Funderar på vad som mer skulle kunna få det att sätta igång men det finns nog tyvärr ingenting.
  • Kia82

Kände igen och nu sitter tappen långt ner och var jättelätt att komma åt, dessutom kändes den lite mer öppen idag än igår.
    Känns som att man kan bli lite besatt av att känna och hålla koll nu.Tungan ute

• Kia82
    Ann Lis skrev 2012-05-10 16:14:27 följande:
    Haha, ja men det blir man nog oxå, det ända man tänker på är ju att man vill få ut det lilla miraklet....

Nej det finns nog inget mer att prova än de du gjort, det är väll i så fall annanas eller recinolja eller något som får  igång tarmarna, men som sagt så är det ju väldigt omdisskuterat hur vida man ska experimentera med det eller inte....

Tycker det låter som det kommer att sätta igång på dig snart i alla fall. :)

Jag önskar jag var en vecka längre på G då skulle jag kunna börja "experimentera" lite oxå, är ju bara i v36 nu  så det är väll inte  fullgånget än egentligen, men om det skulle starta ändå så skulle jag låta förloppet fortgå och inte vila eller prova annat för att stoppa det, tror inte  dom på förlossningen här stoppar det  i de här veckorna heller.

Idag har jag haft ilningar/molvärk neri, men inga värkar bara som typ lätt mensvärk, och så hugger det till ibland, men det är ju så svårt att veta vad den värken betyder, har ju foglossning oxå, men tycker inte att det känns på samma vis, jaja utan värkar  så kommer det ju ingen bebis i alla fall, men hoppas gör jag ju så innerligt att något händer med tappen när jag känner denna värk...         
    Ananas kan man ju testa åtminstonne, får kanske köpa hem ett par färska och äta i helgen men minns så dåligt jag mådde av det vid förra graviditeten så lite skeptisk är jag.
    Ja, jag hoppas verkligen att det händer något snart, varje gång jag går på toaletten så hoppas jag på att finna slempropp men än så länge har det inte kommit något (mer). Just nu så är man väldigt observant på minsta lilla tecken, har just nu lite ont som småvärkar mitt fram på magen under naveln och neråt..

Nej, jag har också svårt att tänka mig att dom skulle försöka att stoppa det om det skulle börja för dig nu snart. När har du bf?
  • Kia82

Godmorgon tjejer!

Ja fy vilket jobbigt väder det är, har sovit såå dåligt inatt kvavt och jobbigt och har varit uppe på toaletten flera gånger och det har gjort så ont i fogarna att resa sig ur sängen..Rynkar på näsan

Igårkväll kom det lite mer slem och idag har jag ont i magen. Kände efter på tappen igen och jag är alldeles mjuk där inne går knappt att urskilja tappen och öppningen är framåtriktad och kanske något mer öppen än igår.

Vad spännande JS85, då blir det säkert bebis i nästa vecka. Hoppas att alla ni andra mår bra.

• Kia82
    Ann Lis skrev 2012-05-11 08:30:25 följande:
    33 dagar kvar här.

Jag tycker det låter som att ni alla  kommer få bebisar snart, gud va spännande!!!! :D

Själv så  får jag nog vänta någon vecka än på att det ska börja mogna och på att jag ska få "känningar", är ju det bästa om man inte får prematur alls men min förra föddes i v 36+4 och han var helt  "färdigbakad." åt dirrekt , behöll värmen , andades hur bra som helst och vägde 3350kg, vi åkte hem efter 1 dygn,  så  det behöver ju inte alls bli något som helst  "krångel" om det blir lite tidgare heller, det största plusset med att få tidigare var ju att slippa de där sista jobbigaste veckorna, det sämsta nu är ju i stället att skulle jag gå tiden ut så kommer denna grav kännas som en hel evighet,     
    Jag hoppas verkligen att du har rätt för jag känner mig färdig med att vara gravid nu men det skulle inte förvåna mig om det är en envis liten typ som stannar där inne extra länge bara för att jäklas.Tungan ute
    Vecka 38 imorgon, det går framåt.
  • Kia82
    Ann Lis skrev 2012-05-11 08:31:57 följande:
    En stilla undran bara, läcker ni mkt ur brösten? Jag läcker hela tiden och får fläckar på tröjjan hela tiden, funderar på att köpa inlägg redan nu....
    Det "pärlar" sig ganska bra med min mjölk emellanåt men det är ingenting som läcker ut på kläderna eller så kommer det i den tunna vaderingen som jag har i bhn så det är därför som jag inte märker av det annat än när jag är utan bh.
  • Kia82
    Ann Lis skrev 2012-05-11 12:00:15 följande:
    Ja det år svårt att förklara, som en kycklingstrupe, hahaha... Nej då men det påminner lite om ett  finger ,   i mitten  av tappen är det lite öppet och det går  att peta in ett fingret en liten bit när man har ägglossning.

Mkt svårt att förklara men det känns tydligt när man har ÄL i alla fall öppet och välkommnande på nå vis. Blev knepigt det här.....

Kanske någon annan som kan förklara bättre???    
    Haha, ja det är svårt att beskriva men den varierar ju beroende på var i menscykeln man befinner sig och när man är gravid. Min känns nu väldigt mjuk och liksom svampig med ett hål i mitten nu, blää det lät äckligt men det är svårt att förklara.Obestämd
  • Kia82

Här kom det lite mer slem i morse, gul-vitt men inget blod i.
    Har sammandragningar, förvärkar och ont i ryggslutet här nu efter lite shopping med familjen. Vaknade kl 6 i morse och hade sjukt ont i ryggslutet då också, var tvungen att ta en alvedon och låg och suckade och ojade mig i en timme innan jag slutligen kunde somna om. Blää, nu vill jag bara att det ska dra igång.

• Kia82

Nu kom en ganska stor slemklump ut. Iiihhh, börjar att bli lite nervös.Tungan ute

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?