• Annaïck

Hur gammalt var ditt barn när det lärde sig cykla?

Min dotter blir 6 år i april och vill inte höra talas om att ta bort stödhjulen.. Hur gamla var era barn när de lärde sig cykla? Själv var jag 5 år, minns jag.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur gammalt var ditt barn när det lärde sig cykla?
  • malmen

Min son fyller 6 i sommar och han är för stor för sin 12-tums (slår knäna i styret).. han fick en ny 16-tums förra sommaren men vägrar cykla på den utan stödhjul (som inte går att ha på den då de inte passar)... så det blir inget cyklande alls här...

• Alvi

Sonen lärde sig IDAG! Han blir 5 i juli.

Själv var jag 7 år...

• Miew

Min son var 5 när han lärde sig cykla utan stödhjul. Dottern var nästan 4, hon var så jäkla envis och bara skulle cykla precis som storebror och gav sig inte.
    Lillan blir 3 nu i juni och har precis fått sin 12tummare med stödhjul, får se om hon lär sig utan till nästa sommar då.

• buffybus

Jag tror jag va 5-6 år.

Min kompis son lärde sig utan stöd hjul när han va 3,5 år. Helt galet hehe

• Mrs Green

Hon var 5,5 år. Vi körde nog två halvtimmespass med en halsduk under hennes armar (och höll i bak) och sen satt det Ärligt talat trodde jag att det skulle ta mycket längre tid för grovmotorik har aldrig varit hennes starka sida... men halsdukstricket funkade bra, det är tillräckligt vingligt så att de måste öva på att hålla balansen, men ändå så pass stadigt att de inte ramlar.

• Äppelpaj80

4 var min äldsta tjej min yngsta lär väl lära sig i sommar och då har hon fyllt 4. Men jag ser egentligen att de är äldre för de är ju långt ifrån mogna att hantera trafik i den här åldern.

• smulan5

Hon hade precis fyllt 5 men det gick inte alls för mig att lära henne, sprang många timmar efter cykeln så extramorfar erbjöd sig att hjälpa till och en halv timme!! senare kunde hon cykla.

• sara1981

4,5 var största tjejen, lillebror vägrar dock gå i närheten av en cykel så han lär sig väl bortåt 15-års åldern...

• cosinus

Äldsta var 5, näst äldsta var 4 och den tredje var 3 år.

4 tycker jag är rätt lagom på så sätt att de iaf har lite vett och de går cykla bredvid. 3-åringen var alldeles för "yr i mössan" så han fick vi springa bredvid hela sommaren fast han kunde för han kunde helt plötsligt titta på något intressant och vara på väg att cykla in i en blomlåda.

Vi har aldrig haft stödhjul så det har aldrig varit något att argumentera om här hemma. Men ta bara bort dem och säg att hon får säga till när hon vill lära sig.

Svar på tråden Hur gammalt var ditt barn när det lärde sig cykla?