Jag har gått på soc.
Jag levde på existensminimum, fick 6200 inkl. Hyra. Då hade jag 2 lån att betala också! Och JAG KLARADE MIG, för jag lärde mig från en UNG ålder att prioritera rätt!
Jag gick inte och köpte dyraste telefonen för att "Passa in", jag åt billigt men nyttigt, köpte inga färdigrätter, köpte inte kläder varje månad...
Jag förväntade mig inte att kunna leva som jag gjorde innan när jag levde på SKATTEPENGAR.
Vad har gått snett om vi har så många "fattiga" människor i Sverige? Är det för att vi skapat ett samhälle där unga tror att alla har rätt till allt oavsett om man har råd eller ej? Är det för att vi tar ut dyra lån till barnen för att de ska ha råd med en iphone som alla andra? Det är inte realistiskt helt enkelt.
Nu är man fattig om man inte har råd med bredband och gymkort...Skrämmande.
Vi har det väldigt bra i Sverige....Vissa av er skulle jag vilja skicka till Darfur för att se vad riktig fattigdom är...först då kanske ni inser hur fel ni har när ni säger att ni är fattiga.
"men du kan inte jämföra med andra länder!!" - Jo, det kan jag och jag gör det för att ge er perspektiv.
Det är inte realistiskt att en ensamstående arbetslös kvinna med 3 barn ska ha råd med sånt som föräldrar med två barn och två löner har.
Allt kan inte vara lika, livet är inte rättvist och vissa av er får uppfostra era barn bättre och få dom att inse att om man vill ha nåt så måste man arbeta och kämpa för det.
Lär er säga "Nej, vi har inte råd och det är inget fel med det". Sluta upp med att kalla er själva fattiga för det är ni inte!
/Är anonym för jag är inne på en väns konto