• Anonym

Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?

Selfish Geene skrev 2012-03-18 01:01:46 följande:
    Att "klara sig" avser att upprätthålla en skälig levnadsstandard, inte att överleva.

Jag har aldrig hört en socialsekreterare använda termen "överlevnad" i något anant sammanhang än just fysik överlevnad, i övrigt använder de jag varit i kontakt med just termen skälig levnadsstandard
    Du går ofta till socialsekreterarna och diskuterar din ... överlevnad?
  • Anonym
    modesto skrev 2012-03-18 01:07:50 följande:
    wow, jag trodde att jag var expert på att leva billigt och hälsosamt, respect till dig!!
    Sen kan vi snacka om respect på riktigt när du bosätter dig i en husvagn eller en igloo efter förslag från samma person.
  • Anonym
    modesto skrev 2012-03-18 01:07:50 följande:
    wow, jag trodde att jag var expert på att leva billigt och hälsosamt, respect till dig!!
    Sen kan vi snacka om respect på riktigt när du bosätter dig i en husvagn eller en igloo efter förslag från samma person.
  • Anonym
    Selfish Geene skrev 2012-03-18 01:29:42 följande:
    jag behövde googla lite men det var inte svårt att hitta 0,75-0,9g per kilo kroppsvikt är rdi (förmodligen mer än vad som behövs för att överleva men i brist på tillförlitliga siffror använder vi dessa)

en person på 65kg behöver ca 55g protein/dag

lever 100g                            17,5g protein (eller 14g om du ist äter 2 ägg)
    havregryn 250g                  33.5g
    majsolja                               1g
    vete 250g                             30g protein
    Vitkål 225g                              3,5g  
                              ----------------------------
                                                    = 85,5g protein per dag 

Varför har du inte räknat på det här själv innan du försöker sätta dit mig?? 
    Jag sätter inte dit dig, det gör du så bra själv
    Självklart ska man kunna styrka sina påståenden och du har kastat ut det än mer absurda påståendet efter den andra i tråden så det är dags för dig att stå för dina påståenden.
    Offerkoftan passar dig riktigt, riktigt illa. Är man provokativ som du är får du tåla att bli ifrågasatt, alltså din egen medicin.
  • Anonym
    Det var inte JAG som slängde ut påståendet att man klarar sig på 17g protein. Det var DU som hgjorde och DU som får räkna.
    Sluta tramsa nån gång.
  • Anonym
    jag behövde googla lite men det var inte svårt att hitta 0,75-0,9g per kilo kroppsvikt är rdi (förmodligen mer än vad som behövs för att överleva men i brist på tillförlitliga siffror använder vi dessa)

en person på 65kg behöver ca 55g protein/dag

lever 100g                            17,5g protein (eller 14g om du ist äter 2 ägg)
    havregryn 250g                  33.5g
    majsolja                               1g
    vete 250g                             30g protein
    Vitkål 225g                              3,5g  
                              ----------------------------
                                                    = 85,5g protein per dag 

Men seriöst. Lever och vitkål.
    Är du på riktigt.
  • Anonym
    Selfish Geene skrev 2012-03-18 01:41:07 följande:
    jag lever definitivt inte såhär!!
     Jag jobbar och tjänar hyfsat min partner också, dessutom anser jag absolut att ett rikt lad ska erbjuda en så hög lägstanivå som möjligt åt sina medborgare.

MEN jag är medveten om att även de som har det sämst i Sverige har det väldigt förspänt i förhållande till andra länder (och även i förhållande till svenskarna som levde här innann oss)

Därför reagerar jag våldsamt när människor som lyfter 1000-tals kronor varje månad och som garanteras mat och tak över huvudet pratar om att "livet inte är värt att leva" om de inte får minst existensminimum varje månad (och att även summan som motsvarar existensminimum ger upphov till "kamp för deras överlevnad")

Kampen gäller inte överlevnad!
    Skriv "kampen för vår bekvämlighet" så ska jag hålla käften i fortsättningen 

börja visa lite jävla tacksamhet eller ta av er offerkoftan, otacksamma gnällspikar är inte charmiga 
    Nej, du ska ta din "kamp" i rätt tråd!

Fö hoppas jag du vet att man inte ska åta vitkål mer än vid ett fåtal tillfällen så din diet består av äpplen och havregryn. Tycker du att det är nyttigt?

Vi har fattat att du har det relativt bra, du bara älskar att sparka på de som redan ligger (flytta till igloo) och tala om för andra hur DE ska leva. Det är rätt tydligt att du har huvet bland molnen. Nästan att man kan tro att du är politiker.
  • Anonym
    Selfish Geene skrev 2012-03-18 01:49:57 följande:
    dieten består av havre, ägg, kål äpplen, lever, kyckling mm. (ja det är nyttigt)

Om ingen i fortsättningen hävdar att de behöver "kämpa för att överleva" på 8-9000 kronor per månad, kommer du inte höra mig gnälla heller.

du verkar verkligen gilla att ligga ner
    Har du alltid otur när du tänker?
    Du vet inget om mig annat än att jag inte delar dina "åsikter". Så vad var det du påstod denna gång..  at jag ligger ner?
    Beskriv på vilket sätt jag ligger ner, varför och vad jag ska göra åt det.
  • Anonym
    Selfish Geene skrev 2012-03-18 01:42:37 följande:
    då antar jag att du tar tillbaka påståendet om proteinbrist?
    Då antar jag att du tar tillbaka ditt påstående om att du inte är kostexpert.
    Mer lever och vitkål dagarna i ända till folket!

Vet du vad det riktigt roliga är?
    Att du inte inser själv hur bortgjord du är o att du gräver gropen djuupare o djupare för vaje inlägg. :D
  • Anonym
    Anonym (vakna!) skrev 2012-03-18 01:57:48 följande:
    Vad ska du göra med mjölet? Äta som det är och svälja med vatten?
    Nä man ska slicka iglooväggarna så kombinerar man nytta med nöje.
Svar på tråden Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?