Selfish Geene skrev 2012-03-18 01:41:07 följande:
jag lever definitivt inte såhär!!
Jag jobbar och tjänar hyfsat min partner också, dessutom anser jag absolut att ett rikt lad ska erbjuda en så hög lägstanivå som möjligt åt sina medborgare.
MEN jag är medveten om att även de som har det sämst i Sverige har det väldigt förspänt i förhållande till andra länder (och även i förhållande till svenskarna som levde här innann oss)
Därför reagerar jag våldsamt när människor som lyfter 1000-tals kronor varje månad och som garanteras mat och tak över huvudet pratar om att "livet inte är värt att leva" om de inte får minst existensminimum varje månad (och att även summan som motsvarar existensminimum ger upphov till "kamp för deras överlevnad")
Kampen gäller inte överlevnad!
Skriv "kampen för vår bekvämlighet" så ska jag hålla käften i fortsättningen
börja visa lite jävla tacksamhet eller ta av er offerkoftan, otacksamma gnällspikar är inte charmiga
Nej, du ska ta din "kamp" i rätt tråd!
Fö hoppas jag du vet att man inte ska åta vitkål mer än vid ett fåtal tillfällen så din diet består av äpplen och havregryn. Tycker du att det är nyttigt?
Vi har fattat att du har det relativt bra, du bara älskar att sparka på de som redan ligger (flytta till igloo) och tala om för andra hur DE ska leva. Det är rätt tydligt att du har huvet bland molnen. Nästan att man kan tro att du är politiker.