Ensam men ser ju på familjeliv att det är ju fler...
Du är absolut inte ensam. Jag har varit där du är just nu och det kändes skitjobbigt rent ut sagt att "alla" verkade få barn före en själv. Jag vet inte hur många gånger jag önskade att det skulle ha funnits ett "kö-lapps-system". Det kändes så orättvist när kompisar/släktingar kom och berättade att de "bara blev" gravida. Vissa hann till och med att få syskon. En gång blev vi bjudna på fest och mitt under den festen berättade värdinnan att deras dotter skulle bli storasyster. Jag gav henne ett leende och ett grattis och gick sen till badrummet och satt på toalocket och grät.
Nu tillhör jag den skaran som "råkade" bli gravid när vi väl hade fått tid för IVF. Just nu sitter jag med en enormt efterlängtad flicka på 11 månader. Visst, jag drömmer om ett syskon... men ärligt talat så skulle det inte göra något om det inte blir så. Vi har ju våran lilla tjej iallafall. Det tog oss 3 år att få henne. Kanske inte så lång tid jämfört med vissa andra som också har kämpat. Men det var tre tunga år.
Om jag kunde införa ett kö-lapps-system för alla som kämpar så skulle jag göra det, utan tvekan.