Inlägg från: TheBlueOcean |Visa alla inlägg
  • TheBlueOcean

Har PCO och planerar syskon.

Treasures skrev 2012-06-13 20:55:02 följande:
    Det tycker jag absolut att ni ska göra, eller så kontaktar ni någon privat...har ni tur kostar det inte mer. För oss kostar det 500:- / läkarbesök, så jag tycker inte det är så mkt...förhoppningsvis behövs inte så många besök.

Ska ringa och prata med dem i morgon. Annrs blir det till en i härnösand. Han är bra har jag hört :)
  • TheBlueOcean
    vinkan24 skrev 2012-06-14 22:48:16 följande:
    Nej äl verka man inte ha. :( Ha börjat med nattljusolja och rosenrot nu. Få väl se om det sätter igång hormoner
    na. Min kille och jag vill inte gå på p-piller (hormoner) Sen kanske jag börja efter sommaren om inget hänt.
    Ingen i min släkt som ha pco så jag vet inte vad jag fått det. Mamma ha alltid haft regelbunden och fick den tidigt. Och jag fick den när jag var 17. Hoppas det gick bra hos gyn! :)  

Har din mamma kollat då? För man kan ha regelbunden mens och få den tidigt fast man har det.
  • TheBlueOcean
    miracle maker skrev 2012-06-15 22:40:39 följande
     Vid min förra ÄL låste det sig helt för mannen så då lyckades vi bara få till ett enda försök. Hoppas att prestationsångesten lagt sig lite nu så att vi kan göra ett maxat försök den här gången.
    Hoppas det lagt sig, jag också. Håller tummarna för fullt för alla :)
  • TheBlueOcean

Här väntar jag för fullt på ÄL köpte faktiskt några ÄL test för att se om det går. (kan ju bli kostsamt menar jag)

• TheBlueOcean

Ringde GYN idag för att jag hade så ont när jag och älsklingen hade sex i förrgår och med tanke på hur jag förklarade det trodde dem jag hade ÄL då. (HOPPAS) Dock vet jag inte alls när jag har BIM isåfall :/
    Läkaren skulle dessutom ringa mig i morgon för att prata om varför jag skulle vänta ett år innan hjälp med pergo och kanske så skulle hon skriva ut det. Sköterskan tyckte iaf det eftersom vi redan vet vad som är "felet". 

Så nu hoppas jag att jag hade ÄL igår/förrgår och det tog sig eller att läkaren tycker annorlunda än den jag brukar ha (som är på semester) och skriver ut pergotime :)   

• TheBlueOcean

Läkaren skulle ringa upp mig men det Har hon inte gjort än. JAg får vänta och se om hon ringer imorgon annars får jag ringa på måndag igen jag vet inte riktigt hur långt jag har mellan än och mens. Men om jag väntar 3 dagar extra med att testa borde det väl räcka? Alltså 17 dagar efter misstänkt äl.

• TheBlueOcean

Inget samtal från GYN idag heller och ingen kallelse till någon heller :( Blir förbannad! Varför ska ALLTING behöva ta så lång tid för?!?!

• TheBlueOcean

Dem tyckte jag skulle börja med att gå ner lite i vikt (som om jag inte försökt med det Då) men vågen vill bara inte visa mindre. Och sen var det för att vi Är ung och lyckades bli spontan gravid med dottern. (DÅ hade jag lyckats gå mer lite i vikt)

Svar på tråden Har PCO och planerar syskon.